سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت دانشجوی مددجویی که کارآفرین شد

راحله ذبیحی، دانشجوی رشته طراحی لباس است که با کمک تسهیلات دریافتی از کمیته امداد، توانسته است به خودکفایی برسد و به عنوان کارآفرین، برای ده‌ها بانوی دیگر اشتغال‌آفرینی کند.

راحله ذبیحی کارآفرین و  مددجو کمیته امداد امام خمینی  ره بیان کرد: من در حال حاضر دانشجو هستم و علاوه بر تحصیل، برای تأمین معاش خانواده و پرداخت هزینه‌های درمان پسرم که بر اثر تصادف، دچار اختلال مغزی شد، کار هم می‌کنم.

ذبیحی افزود: از زمانی که مجبور شدم به‌تن‌هایی بارِ هزینه‌های زندگی را به دوش بکشم، تصمیم گرفتم با هنری که دارم، کسب‌وکار راه بیندازم و وقتی پسرم تصادف کرد و توانایی راه رفتن را از دست داد، نیاز مالی بیشتر شد.

وی اظهار کرد: مهارت اصلی من در زمینه دوخت لباس عروس است و بیش از ۵ سال، در این حرفه کار کرده‌ام؛ با راهنمایی اطرافیان و با مراجعه به کمیته امداد، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کردم که کمک زیادی به من کرد.

این بانوی کارآفرین گفت: اکنون یک مزون عروس دارم و ۱۰ بانوی مددجو نیز بصورت مستقیم با من همکاری دارند و به لطف خدا، به درآمد موردنظرم دست یافته‌ام و می‌توانم از پسِ هزینه‌های زندگی و همچنین درمان فرزندم برآیم.

وی افزود: با داشتن اراده و پشتکار می‌توان موانع پیش‌رو را از میان برداشت و به هدف مورد نظر دست پیدا کرد، چون معتقدم سعی و تلاش، شاه کلید غلبه بر مشکلات است.

ذبیحی بیان کرد: در مسیر زندگی، مشکلات فراوانی وجود دارد که انسان را به سمت تسلیم شدن سوق می‌دهد، اما اگر اراده داشته باشیم و به خدا توکل کنیم، راه غلبه بر موانع را پیدا خواهیم کرد و می‌توان سربلند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.