سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شنبه‌ها با تئاتر در اندیمشک در حال برگزاری است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک گفت: سومین نشست تخصصی تئاتر با عنوان شنبه‌ها با تئاتر در محل خانه هنر اندیمشک با حضور هنرمندان تئاتر برگزار شد.

حمید بهداروندی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان اندیمشک گفت: تئاتر یکی از هنر‌های فاخر است که ارتباط زنده و مستقیم و ملموس آن با مخاطب باعث درک عمیق موضوع می‌شود و مخاطب احساس می‌کندکه در آن داستان نمایشی نقش دارد و انگار برای خودش هم اتفاق افتاده و بعضاً با شخصیت‌های آن اثر نیز همزاد پنداری می‌کند.

به گفته او مخاطب امروزی نگاهش به تئاتر حرفه ای‌تر شده و این انتظار از کارگردان و نویسنده یک اثر نمایشی را دو چندان کرده و باعث شده نویسنده با توجه به نیاز جامعه و مخاطب یک متن نمایش را به نگارش در آورد.

او می‌گوید:  دوره ها، کلاس‌ها و آموزش‌های متعددی در طول سال چه در آموزشگاه‌های هنری و چه در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، اما باید این آموزش‌ها تبدیل به یک فرصت برای فارغ التحصیلان و هنرجویان در همه بخش‌های تئاتر شود، و هنر خود را به جامعه عرضه نمایند.

این مقام مسئول افزود: تئاتر اندیمشک سال‌های طلایی خوبی در عرضه تئاتر در کشور داشته و همیشه حرفی برای گفتن دارد، ما سعی داریم به همت دوستان انجمن نمایش و هنرمندان این حوزه جایگاه واقعی خود را در تئاتر کشور به معنی واقعی بدست آوریم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک گفت: شنبه‌ها با تئاتر محلی است برای بیان راهکار‌های پیشرفت تئاتر اندیمشک از ایده تا اجرای یک نمایش فاخر از آموزش و هم اندیشی تا آسیب شناسی تخصصی تئاتر و تقویت اجرای عمومی تئاتر که قرار است هر شنبه با موضوعی جدید این نشست برگزار شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.