سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۷ درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از جابجایی ۵۴۰ هزار و ۴۹۹ تن کالا در قالب ۲۳ هزار و ۳۴ دستگاه کامیون از طریق پایانه مرزی میرجاوه در شمال این استان طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبرداد که این میزان حاکی از افزایش ۳۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

 ایوب کرد گفت: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات وترانزیت از پایانه مرزی میرجاوه در سه ماهه نخست سالجاری ۵۴۰ هزار و ۴۹۹ تن کالا بوده است. 

وی افزود: از مجموع کالا‌های جابجا شده طی این مدت ۳۱۴ هزار و ۴۶۰ تن صادرات، ۹۵ هزار و ۱۹۲ تن واردات و ۱۳۰ هزار و ۸۴۷ تن مجموع ترانزیت ورودی و خروجی می‌باشد. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط ۳۹۰ دستگاه کامیون از این پایانه مرزی تردد صورت می‌گیرد تصریح کرد:عمده کالا‌های جابجا شده در سه ماهه نخست سالجاری اعم از صادرات، واردات و ترانزیت به ترتیب گاز، هیدروکربن، فرآورده‌های لبنیاتی، موز، برنج و سویا می‌باشد. 

کرد با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با کشور پاکستان، مبادلات تجاری و بازرگانی قابل توجهی با این کشور دارد خاطر نشان کرد:پایانه مرزی میرجاوه در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان قرار گرفته و قدیمی‌ترین مرز رسمی سیستان و بلوچستان است و نقش مهمی در توسعه اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری با این کشور دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.