سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت بحرانی بیش از یک میلیون هکتار کانون فرسایش بادی در اصفهان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وضعیت بییش از یک میلیون هکتار کانون فرسایش بادی در استان بحرانی است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در حاشیه جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هواگفت: وضعیت بییش از یک میلیون هکتار کانون فرسایش بادی در استان بحرانی است که ۱۵۰ هزار هکتار آن در اولویت اجرای طرح بیابان‌زدایی قرار دارد.

منصور شیشه‌فروش افزود: ۱۵۰ هزار هکتار از این کانون‌ها در شهرستان‌های خور و بیابانک، نایین، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، اصفهان، برخوار، نطنز، هرند، ورزنه، کوهپایه، گلپایگان، شهرضا، جرقویه و سجزی در اولویت اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی، نهالکاری، آبخیزداری و سایر روش‌های کنترلی است.


او گفت: علاوه بر کانون‌های داخل استان اصفهان در مناطق هم‌مرز با یزد، قم، خراسان جنوبی و سمنان نیز بدنبال خشکی رودخانه زاینده رود و کمبود منابع آب‌های سطحی، اراضی کشاورزی رها شده که در آنها تحت تأثیر کانون‌های داخلی و نقطه‌ای با پدیده خیزش گرد و خاک مواجه هستیم.


به گفته وی وزارت نیرو و سازمان‌های حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و هواشناسی ضمن تامین حقابه‌های قانونی، زیست محیطی و کشاورزی در حوضه زاینده رود لازم است برای اجرای برنامه جامع مقابله با گرد و غبار و تأمین اعتبار برای کنترل کانون‌های فرسایش بادی بحرانی اقدام کنند.


شیشه‌فروش با اشاره  به قرار گرفتن دوباره شاخص آلودگی هوای اصفهان در وضعیت ناسالم گفت: فعالیت‌های منجر به تشدید گرد و خاک و آلاینده‌ها از جمله خاکبرداری، آتش زدن بقایای کشاورزی و فضای سبز، همچنین فعالیت معادن و حمل و نقل خاک و گچ در این روز‌ها ممنوع است.


او  همچنین کاهش فعالیت صنایع آلاینده استان با نظارت محیط زیست و همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت را ضروری دانست.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: افزایش دما، وزش باد، ماندگاری گرد و خاک و کاهش میدان دید به شعاع ۲ تا پنج کیلومتر در مناطق شمال، شرق، مرکز و جنوب استان تا پایان هفته جاری استمرار دارد.


شیشه‌فروش بر استفاده از ماسک استاندارد، ممنوعیت ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضای باز در شرایط گرد وخاک و رعایت اصول ایمنی تردد در محور‌های جاده‌ای با توجه به کاهش شعاع دید تاکید کرد.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.