سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم ۵۰ درصدی بانوان از ایران قوی

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، سهم بانوان را از ایران قوی ۵۰ درصد دانست و بر تلاش برای تحقق این مهم تأکید کرد.

میثم پاریزی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست ورزش بانوان با نواب رئیس هیئت‌های ورزشی استان و مسئولین ورزش بانوان شهرستان‌ها که با حضور وبیناری معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و ریاحی معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، دامغانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمان، نواب رئیس هیئت‌های ورزشی استان و مسئولین ورزش بانوان شهرستان‌ها در محل تالار بهارستان برگزار شد، گفت: از ابتدای ورود در حوزه مسئولیت اداره کل که قریب به ۵ سال می‌شود، همیشه این امید و تلاش بوده است تا ظرفیت‌های بخش بانوان به شکل ویژه‌ای پیگیری شود.
 
وی افزود: همواره تلاش شده، زمینه ساز حضور کمی بانوان در فعالیت‌های فیزیکی و بدنی باشیم که امروز دغدغه و نگرانی ما در حوزه سلامت و بهداشت و درمان است و وقتی رصد و مقایسه می‌کنیم به نسبت آقایان، بانوان در سنین میانسالی دچار آسیب‌های جدی می‌شوند و این نیاز دارد که در حوزه کار همگانی و فعالیت‌های حوزه همگانی کار شود.

 پاریزی تصریح کرد: همیشه باید این دقت نظر باشد که هیئت‌های ورزشی در بخش بانوان نگاه به جمعیت ۵۰ درصدی بانوان زیرمجموعه شان داشته باشند. 

وی خطاب به نواب رئیس هیئت‌های ورزشی و مسئولین ورزش بانوان ادارات ورزش و جوانان استان کرمان، بیان داشت: شما نماینده قشر ۵۰ درصدی استان هستید؛ در هر جایی که کار و فعالیت می‌کنید، به هیچ عنوان نباید اجازه دهید که در هیئت‌های ورزشی (که مسئولیتش را شاید خود شما عهده‌دار نباشید)، اما نباید این ظرفیت نادیده گرفته شود و مطالبه جدی شما را می‌خواهد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: کرمان استان خاصی است؛ شرایط اقلیمی، مساحت استان، پراکندگی بین شهرستان‌ها و تفاوت‌های بسیار زیادی که شهرستان‌ها در مباحث اقتصادی دارند، شرایط را برای استان خاص می‌کند.

پاریزی با تأکید بر اینکه باید بر اجرای درست طرح‌هایی که قالب ملی دارند، دقت داشته باشید، افزود: خیلی از شهرستان‌هایی که حتی طرح در آن‌ها در قالب ملی انجام می‌شود ما امکان اینکه برای آن شهرستان‌ها نسخه واحد بنویسیم نداریم؛ چرا که شهرستان‌ها شرایط و ظرفیت‌های متفاوتی دارند و باید این دقت نظر باشد که با توجه به ویژگی‌های هر شهرستان بتوانیم طرح هایمان را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: باید عمقی به ورزش حوزه بانوان نگاه کنید و به شکل ویژه‌ای آن را برنامه‌ریزی کنید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: از حضور بانوان در هیئت‌های ورزشی استان استقبال می‌کنیم؛ لذا بانوانی که دارای رزومه کاری اجرایی و با تحصیلات مناسب هستند ورود کنند و در راس هیئت‌های ورزشی قرار بگیرند.

وی با تأکید بر رعایت عدالت جنسیتی افزود: باشگاه‌های ورزشی که برای فعالیت‌هایشان در هر سطحی باید از ما مجوز بگیرند، باید دقت نظر داشته باشند که عدالت جنسیتی رعایت شود.

پاریزی تصریح کرد: تاکنون ما تلاش کرده ایم این موضوع رعایت شود و فکر می‌کنم در این موضوع استان پیشگام باشیم و این موضوع در تعداد تیم‌هایی که در سطح رقابت‌های لیگ برتر کشور و لیگ‌های مختلف حضور دارند مشخص است و می‌توان گفت، ما به آن جامعه و هدف گذاری ۵۰ درصدی مان خیلی نزدیک هستیم. 

وی بیان داشت: فکر می‌کنم هم ورزشکاران سازمان یافته و هم تعداد تیم‌ها تقریباً ۴۰ درصد تیم‌ها و ورزشکاران سازمان یافته ما بانوان هستند که این ظرفیت هنوز هم باید ارتقا پیدا کند و شما باید به حداقل سقف ۵۰ درصدی خودتان برسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ما در کنار اتفاقات و اقداماتی که برای حوزه ورزش بانوان و افتخارآفرینی‌هایی که در رقابت‌های ملی و رقابت‌های بین‌المللی و اهتزار پرچم کشورمان رقم می‌خورد باید همواره توجه و نگاهمان به مسائل فرهنگی جدی باشد.

پاریزی با اعلام اینکه سال گذشته توفیق داشتم به همراه جمعی از مدیران ورزش کشور و قهرمانان ورزشی، خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، افزود: ایشان فرمایشاتشان را به شکل ویژه‌ای بیان کردند، و در آن مراسم اشاره کردند که اگر ما بخواهیم ایرانی قوی داشته باشیم باید ورزشی قوی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سهم بانوان از ایران قوی ۵۰ درصد است نه کمتر که این را کاملاً دقت داشته باشید که بتوانید همواره از آن دفاع کنید.

پاریزی به آنچه که در آن دیدار گذشته بود گریزی زد و بیان داشت: حضرت آقا در آن مراسم تشکر کردند از همه ورزشکاران، خصوصا بانوان ورزشکار که چند جا تشکر کردند از بانوی ورزشکاری که با حجاب کامل روی سکو حاضر شد و از بانوی ورزشکاری که در مراسم اهدای مدال، زمانی که مدالش را اخذ می‌کرد با مرد نامحرم دست نداد و همچنین از بانوی ورزشکاری تشکر کردند که با فرزندش برای گرفتن مدال روی سکو حضور پیدا کرد و اشاره هم کردند که این نشان می‌دهد، علی رغم همه تبلیغات منفی که می‌شود، هیچ گاه ازدواج مانع رشد نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان خطاب به نواب رئیس هیئت‌های ورزشی و مسئولین ورزش بانوان ادارات ورزش و بانوان استان کرمان گفت: بحث عفاف و حجاب در کنار همه مسائل فرهنگی که دارد انجام می‌شود، بسیار بحث مهمی است و شما به عنوان اثرگذارترین قشر در این حوزه می‌توانید کار و اقدام جدی داشته باشید و انتظار داریم این اتفاق به شکل ویژه‌ای رقم بخورد.

پاریزی افزود: بحث بعدی بحث حضور زنان در مباحث اجتماعی است که خوشبختانه طی سال‌های گذشته و دهه‌های اخیر این اتفاق در جمهوری اسلامی ایران و به برکت جمهوری اسلامی ایران بهتر رقم خورده است و ما حضور بانوان را در کسوت‌ها و مسئولیت‌های مختلف شاهد هستیم و تاثیرگذاری در مباحث اجتماعی دارند.

وی ابراز امیدواری کرد، به تاسی از شهدا، سیره شهدا و شهید جمهور عزیزمان که دولت ایشان اقدامات ارزشمندی در حوزه ورزش انجام داده‌اند و پروژه‌های نیمه تمام زیادی ساماندهی شد، در کنار همه دغدغه‌ها و نقد‌هایی که داریم فرهنگ قدردانی و سپاس از کسانی که جانشان را کف دستشان گذاشتند و برای این مملکت و برای حفظ امنیت این مملکت و برای این مردم زحمت کشیدند، قدردان باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.