سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش:

با افتخار می‌گویم، بهترین دوران مدیریتم در جوار دولت سیزدهم گذشت

کاظمی پور، بهترین دوران مدیریت خود را در دولت سیزدهم دانست و گفت: باید کسی که رئیس جمهور می‌شود، بتواند ریل گذاری که در دولت سیزدهم انجام شد را به سرمنزل برساند.

مریم کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان که به صورت وبیناری در نشست ورزش بانوان با نواب رئیس هیئت‌های ورزشی استان و مسئولین ورزش بانوان شهرستان‌های کرمان حضور داشت، گفت: امسال با ورود به سال جدید اتفاقات خوبی در خصوص اعتبارات توسعه ورزش بانوان به دستور مقام عالی وزارت رخ داد و بر اساس آن یک سری اعتبارات در بخش طرح‌های همگانی و بخش هیئت‌های ورزشی شهرستان‌ها اختصاص یافت؛ لذا حدوداً ۱۰ برابر رقمی که آخرین اعتبارات استانی، معاونت توسعه ورزش بانوان در سال ۱۴۰۲ بود، در این دوره انتقال پیدا کرد.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت قهرمانی و همگانی در استان کرمان خوب است و این استان در اجرای برگزاری مراحل پایلوت و برش استانی طرح‌های همگانی خوب عمل کرده است.

کاظمی پور تصریح کرد: ما ۴ طرح همگانی را در معاونت توسعه ورزش بانوان به تصویب کمیسیون فرهنگی، اجتماعی دولت رساندیم و از طریق تامین اعتبارات ملی، بند ب تبصره ۱۳ بند هـ توانستیم در سالی که گذشت تامین اعتباری داشته باشیم.

وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها، طرح پایش ارتقا و تندرستی بود که تامین اعتبار این طرح برای ۱۴۰۳ اتفاق افتاده است و ان شاءالله دستور عمل آن را طی امروز و فردا ارسال خواهیم کرد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: طرح برنامه فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران زمین از دیگر این طرح هاست که بحث اجرای آن در ۳ مدرسه بالای ۲۵۰ دانش آموز از مدارس شبانه روزی استان در مقطع متوسطه برنامه ریزی شد و قرار بود جشنواره ملی آن در آخر این هفته برگزار شود که با شهادت رئیس جمهور شهید و تیم همراهشان، همه برنامه‌ها تحت شعاع قرار گرفت و با دومرحله‌ای شدن انتخابات ریاست جمهوری برنامه به جهت امنیتی در استانداری تهران درگیر یک تعویقی افتاد که تاریخ برگزاری آن را بعد از بازی‌های المپیک و پارالمپیک اعلام خواهیم کرد.

وی به برنامه سوم اشاره کرد و افزود: بحث «بانو توانا» با همکاری دو هئیت نجات غریق و شنا برگزار شد که برش استانی آن در بیشتر استان‌ها یا پایان یافته و یا در حال اجرا است.

 کاظمی پور تصریح کرد: برنامه چهارم، برنامه فرهنگی تجلیل از اردو‌های برتر حوزه عفاف و حجاب با شاخص‌های استانی است که امسال به طور متمرکز در جوار حرم ثامن الحجج، حوالی میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اتفاق خواهد افتاد.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: این چهار طرح ملی بود، اما اعتباراتی هم برای پوشش شهرستان‌ها، متناظر و متناسب با جمعیت بانوان هر استان در نظر گرفته شده است و همچنین اعتباراتی برای توسعه در ورزش اقشار خاص مثل جانبازان، توانیابان، ناشنوایان، بیماری‌های خاص و ... در نظر گرفته ایم که پلتفرم‌هایی را هم در بخش استعدادیابی برای این قشر‌های خاص با ویژگی‌های خاص ارسال کرده ایم و امیدواریم که کمک کنیم تا جایگاه ایران در آسیا و پاراآسیایی حفط شود و این مرهون تلاش‌های افرادی است که در شهرستان‌ها و استان‌ها کمک می‌کنند و تلاش می‌کنند تا با کار جهادی، سختی‌ها و فراز و نشیبی که در مسیرست کار اجرا شود.
کاظمی پور افزود: ورزش کشور در دولت سیزدهم متاسفانه درگیر التهاباتی بود که هر دوباره نوعی با پرواز و هلی کوپتر عجین شد و متاسفانه دو اتفاق ناگوار در دولت و وزارت ورزش و جوانان مدتی فضای ورزش کشور را در بحث مدیریتی کلان درگیر آسیب‌هایی کرد.

وی با اظهار تاسف از شهادت رئیس جمهور شهید و هئیت همراهش گفت: تمام دغدغه رئیس جمهور شهید برنامه محوری، عدالت محوری، برای مردم کار کردن، و رفع نظامِ مسائل و گره‌ها و سوالات ذهنی جوانان بود.

 کاظمی پور افزود: با افتخار بهترین دوران مدیریت خودم را ظرف این سه سال، در جوار دولت سیزدهم به عنوان خدمتگذار داشتم و بابت زحماتی که به واسطه تأکید بر کار جهادی، کار شبانه روزی و کار بی وفقه و کار مستمر وارد کردیم طلب حلالیت دارم و امیدوارم کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود بتوانند ریل گذاری که در دولت سیزدهم انجام شد را به سرمنزل مقصود برسانند.
 وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم عنوان داشتند، اگر دولت سیزدهم ادامه پیدا می‌کرد، قطعاً مشکلات ملی و بین المللی ایران در دوره‌ای که دولت تولی نظام را داشت، حل می‌شد و این موضوع یک واقعیت است؛ با توجه به اینکه بنده در ۹ سفر استانی به عنوان نماینده وزارتخانه در کاروان نظارتی و میز خدمت نهاد ریاست جمهوری حضور داشتم، به عینه دیدم دغدغه رئیس جمهور شهید ما دغدغه مردم و گره گشایی از کار مردم بود و هیچ جا صدای ایشان بر سر کارگزارانش خشن و بلند نمی‌شد، مگر اینکه جایی به دغدغه و کار مردم بی توجهی می‌شد.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد: باید در خصوص تبیین اتفاقات خوبی که در فضای ورزش کشور اتفاق افتاد، تلاش کنید. 

کاظمی پور گفت: ساماندهی اماکنی که سال‌ها در بلا تکلیفی، یا شاید سوء مدیریت و یا شاید مدیریت منفعت طلبانه‌ای که در واقع امکانات را حبس تفکرات خاص قرار داده بود از جمله این اقدامات است که در پی آن کلنگ زنی‌ها متوقف شد و تمرکز به سوی این رفت که اماکن مابه نحو مطلوب با یک ریل عدالت محورانه در اختیار مردم قرار گیرد.

وی به برخی از سفر‌های خود در معیت رئیس جمهور شهید اشاره کرد و افزود: ما در سفر‌ها با پروژه‌هایی مواجه می‌شدیم که کلنگ زنی شده بود در حالی که اصلا نه از نظر زیست بوم جغرافیایی، جمعیتی و استعداد یابی و شرایط اقلیمی و قومیتی آنجا شاید اصلا نیازبه این موضوعات نبود ولی رانت‌ها، سوءمدیریت‌ها باعث شده بود که‌این اتفاقات بیفتد، یا حتی پروژه‌هایی داشتیم که شاید بیش از ۱۰ بار افتتاح شده بودند، ولی مهمترین چیزی که باید در افتتاح آن‌ها که تامین انرژی سوختی بود رعایت نشده بود، مثلاً پروژه‌ای ۱۰ بار افتتاح شده هنوز انشعاب برق ندارد و اینها چیز‌های درد آوری بود که طی این سفر‌های استانی به طور مکرر با آن مواجه بودیم.

کاظمی پور تصریح کرد: دولت سیزدهم اولویت را بر پروژه‌های زودبازده‌ای که برای استفاده جوانان و ورزشکاران زودتر به مرحله بهره برداری برسد قرار داد و نزدیک به ۲ هزار پروژه طی این سه سال عمر دولت سیزدهم در چرخه بهره برداری قرار گرفت.

وی بیان کرد: دغدغه آیت الله رئیسی این بود، ورزشکار‌ی که مدال می‌گیرد، در واقع در کمترین فاصله زمانی، لذت و شیرینی هدیه‌ای که در قبال آن مدال آفرینی و افتخار آفرینی داشته را بچشد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان به حضور شهید جمهور در سه مراسم تجلیل از ورزشکاران به‌صورت تمام وقت اشاره کرد و گفت: اینکه ساعاتی در نهایت شعف و میل رغبت در کنار ورزشکاران بگذراند جزو خصوصیات اخلاقیات رئیس جمهور شهید بود.

کاظمی پور به انتخابات پیش رو اشاره کرد و خطاب به جامعه ورزش و جوانان افزود: حتماً باید در قبال انتخاب فردی که قرار است این پرچم را با شعار عدالت محوری به سرمنزل مقصود برساند دقت نظر داشته باشید، شاخصه‌ها را مطالعه کنید، خصوصاً اینکه مقام معظم رهبری بار‌ها در سخنان اخیرشان به شکل واضح این ویژگی‌ها را بیان فرموده اند.

وی از نواب رئیس هیئت‌ها و مسئولین ورزش بانوان ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها خواست، ورزشکاران تحت پوشش خود را به مشارکت در این امر عظیم ترغیب کنند.

کاظمی پور در بخش دیگری از سخنانش، ورزشکاران را قشر محبوب و مورد علاقه مردم عنوان کرد و از آن‌ها خواست، به عنوان الگو در این رخداد سیاسی حضور گسترده‌ای داشته باشند و مردم را نیز به این حضور پرشور دعوت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.