سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متخصصان فضای مجازی باید علوم فنی و انسانی مرتبط را هم بیاموزند

دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد گفت: در حوزه فضای مجازی، دانشگاه‌ها یا در بحث مهندسی و فنی ورود پیدا کردند یا علوم انسانی؛ در حالی که باید هردو همزمان باشد.

عزیز نجف‌پور، رئیس واحد الکترونیکی و دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی در همایش فضای مجازی، حکمت و حکمرانی با بیان اینکه دانشگاه ها در حوزه فضای مجازی نتوانستند ادبیات لازم را ارائه کنند، گفت: در حوزه فضای مجازی دانشگاه‌ها یا در بحث مهندسی و فنی ورود پیدا کردند یا علوم انسانی مثل مدیریت رسانه. در حالی‌که این کار پژوهشی است که باید در دانشگاه انجام بشود و متخصصینی باید تربیت بشوند که در هر دو حوزه دانش کسب کنند و فعالیت داشته باشند. نود درصد کسانی که در حوزه سایبری فعالیت می‌کنند خودشان تولید علم کرده اند.

محسن رضایی صدرآبادی، دبیر علمی همایش فضای مجازی، حکمت و حکمرانی در این همایش مطرح کرد: موضوع فضای مجازی به واحد الکترونیک دانشگاه آزاد سپرده شد و استقبال خوبی انجام گرفت. در این ایام هم مباحث مربوط با رخداد برای رئیس جمهور هم انتخابات را داشتیم و درباره این موضوعات هم همایش هایی برگزار شد. ۴۰ مقاله کامل دریافت شد و ۳۰ مقاله انتخاب شد. ۴ مقاله به عنوان مقاله برگزیده شد. ۴ پنل تخصصی برگزار کردیم.

او با بیان اینکه فضای مجازی ابعاد مختلفی دارد، ادامه داد: دو بعد جدی برای فضای مجازی وجود دارد که در بیانات مقام معظم رهبری و درخواست‌هایی که از جامعه علمی و حکمرانی کشور داشتند هم وجود دارد، یکی از این ابعاد، بعد رسانه ای است که در ایام مختلف مطرح است. بعد دومی که مغفول مانده ابعاد تمدنی فضای مجازی است.

رضایی صدرآبادی افزود: اتفاقاتی که در فضای سایبر رخ می دهد باعث شده خیلی مسائل در نظام امنیتی دست خوش تغییر شود. در دوران حاضر شاهد انقلاب سایری هستیم سعی کردیم این مباحث را در شش نشست بگنجانیم. سعی کردیم ابعاد تمدنی فضای مجازی را با توجه به محورهای همایش و دانشجویانی که در این باره مقاله نوشتند پوشش دهیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.