سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بار ترافیکی بلوار شهید خداکرم قم تا شهریور ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم از پایان احداث بلوار ۲/۵ کیلومتری برای کاهش مشکلات ترافیکی بلوار شهید خداکرم تا شهریور ۱۴۰۳ خبر داد.

مهرداد روحانی وزیری،مدیر منطقه ۳ شهرداری قم درباره کمربندی حریم راه‌آهن و بلوار شهید خداکرم اظهار کرد: یکی از مسائل در بلوار شهید خداکرم مشکل عبور و مرور مردم است که با توجه به وجود شهرک صنعتی‌های متعدد همچون شکوهیه، صنوف و خودرو، میدان تره‌بار، سازمان آرامستان‌ها و بهشت معصومه (س) از نقاط پرتردد محسوب می‌شود و عبور و مرور گسترده ماشین‌های سنگین و حجم ترافیک سنگینی بر مشکلات این مسیر افزوده است.

وی افزود: این کمربندی به‌عنوان جاده قدیم قم_تهران خارج از محدوده شهری بوده است، اما با توجه به توسعه شهری در حال حاضر در محدوده شهری قرار گرفته است که برای ایجاد استاندارد‌های ضروری در این منطقه، هشت پروژه مهم برای این محدوده تعریف شد که از آن جمله می‌توان به ساخت یک بلوار به طول ۲.۵ کیلومتر و عرض ۵۵ متر داخل شهر که با سرعت ساخت در کمتر از یک سال به ثمر رسید، اشاره کرد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم تأکید کرد: این کمربندی از انتهای بلوار شهید رجایی، بعد از میدان تره‌بار آغاز می‌شود و موازی حریم راه‌آهن به بلوار خداکرم می‌رسد که بر اساس آن، در مسیر برگشت تا ۸۰ درصد ترافیک رفع خواهد شد.

روحانی وزیری اضافه کرد: با کمک همکاران در شهرداری و شورای اسلامی شهر قم، از طراحی تا عرض معبر و بحث‌های تملکی، مشخص کردن پیمانکار و تأسیسات این پروژه در کمتر از یک سال انجام گرفته است.

وی گفت: جدول‌گذاری ۲.۵ کیلومتر و بستر کار آماده شده و تا یک ماه دیگر قرارداد جدید برای زیرسازی و آسفالت در دست اقدام است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امید می‌رود تا شهریور امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.