سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلیلی: از طریق ورزش می‌توان ارزآوری و پویایی اقتصاد داشته باشیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به ورزش قهرمانی باید بها داد؛ چون بر سایر حوزه‌های ورزشی تاثیر دارد.

سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با ورزشکاران در زورخانه جوانمردان شهدای کن گفت: نگاه‌ها و رویکرد‌های نامزد‌های انتخاباتی نسبت به ورزش و مسائل آن، خیلی مجال برای بیان پیدا نکرد. 

وی با بیان اینکه به ورزش قهرمانی باید بها داد؛ چون بر سایر حوزه‌های ورزشی تاثیر دارد، گفت: لازمه بها دادن به ورزش قهرمانی این است که به ورزش حرفه‌ای توجه ویژه داشته باشیم.

جلیلی با اشاره به اینکه باشگاه‌های قهرمانی ما برای تربیت قهرمان، حتما باید پشتیبانی و برنامه ریزی دولت را داشته باشند، گفت: مردم و بخش خصوصی نیز آمادگی دارند تا در زمینه‌های ورزش قهرمانی مشارکت داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین وظایف دولت پرداختن به ورزش بانوان است

جلیلی ادامه داد: اگر ورزش با اقتصاد درست باشد سبب نشاد و پویایی اقتصادی در یک زمینه ارزشمند می‌شود و نیازمند کار و برنامه ریزی است. یکی از بحث‌ها ورزش محلی و بومی است و باعث نشاط و بالندگی است و باید در حفظ، ارتقاء و ترویج آن بکوشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اینجاست که ورزش متناسب با قشر‌های مختلف اهمیت دارد. به ورزش بانوان باید اشاره کنم و یکی از مهم‌ترین کار‌ها که دولت وظیفه خود می‌داند پرداختن به ورزش بانوان است و خانواده و بانوان رکن خانواده هستند و برای حضور موثر در خانواده‌ها لازمه آن توجه ویژه به ورزش بانوان است.

وی گفت: اگر در این زمینه کار جدی کنیم و دولت بخواهد خیلی از هزینه‌ها را کاهش دهد، زمانی موفق می‌شود که به ورزش بانوان اهمیت دهد. ما امکانات ورزشی فراوانی در اختیار دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها داریم و خوب است، اما اینها چقدر درست است؟ اما در ماه ظرفیت عمده‌ای از اینها خالی است و باید مدیریتی باشد تا از امکانات ورزشی استفاده کنند و باید خیلی از طرح‌های ورزشی اولویت داده شود تا زنان و مردان از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنند.

اگر عدالت ورزشی جای خود را پیدا کند موضوعات ورزش و مسکن حل خواهد شد

جلیلی ادامه داد: در بحث ورزش و مدیریت ورزش یکی از موضوعاتی که مردم انتظار دارند شایسته سالاری است. ما امروز در کشورمان نیرو‌های ارزشمند و باتجربه داریم و نباید پارتی بازی جایگزین شایسته سالاری شود.

جلیلی با بیان اینکه چند سال پیش جلسه‌ای با فدراسیون دانش آموزی داشتیم و اگر با ورزش بخواهیم به قله برسیم برنامه ریزی می‌خواهد، افزود: یکی از چیز‌هایی که در مدیریت ورزش اهمیت دارد نگاه بلندمدت است. ما باید این حرکت را راه بیندازیم. باید استعداد‌ها را کشف کنیم و باید سازوکار‌های تجربه شده را که هر استعدادی را شناختیم در رقابت قرار دهیم تا خود را نشان دهند.

وی ادامه داد: اگر عدالت ورزشی جای خود را پیدا کند موضوعات ورزش و مسکن حل خواهد شد و امیدوارم شاهد موفقیت‌های ورزشکاران باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳۸
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۰ تير ۱۴۰۳
حقیقتش دکتر جلیلی هم برنامه های خوبی را ذکر کرده اند امیدوار هستم که اگر از جانب مردم انتخاب بشوند بتوانند این برنامه ها را اجرایی کنند. حداقل در ضمینه کاهش تورم موفق شوند که واقعا تورم در رأس همه مشکلات هست.