سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوستان شهدای پرورش در آبادان به بهره برداری رسید

بوستان شهدای پرورش در آبادان با اعتبار ۸۲ میلیارد ریال با حضور مسئولان شهری و خانواده شهدا بهره‌برداری شد.

شهردار آبادان یاسین کاوه‌پور یکشنبه گفت: پارک شهدای پرورش پیرو مصوبات شورای اسلامی شهر و در راستای توسعه فضای سبز، در منطقه بهارستان شرقی با اعتبار ۸۲ میلیارد ریال در وسعت هشت هزار و ۸۰۰ متر مربع در مدت ۶ ماه به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: در این پارک وسایل تندرستی ویژه معلولان نیز دیده شده و قطعا این بوستان محیطی برای استفاده مناسب ساکنان این منطقه خواهد بود.

وی گفت: در شروع کار اکثر پارک‌ها و بوستان‌های آبادان تاریک بودند که اکنون روشنایی به آنها بازگشت و سعی کردیم فضای مناسبی برای شهروندان آبادانی ایجاد کنیم.

کاوه پور افزود: با کاشت متنوع گونه‌های گیاهی در شهر و در حوزه فضای سبز، محیط زیست مناسبی را برای شهروندان ایجاد خواهیم کرد.

شهردار آبادان با بیان اینکه به زودی پارک شهدای بچاری نیز بهره‌برداری خواهد شد اظهار کرد: حفظ و نگهداری بوستان‌ها و فضای سبز باید در دستور کار شهرداری قرار دارد تا در توسعه فضای سبز به نتیجه برسیم.

وی بیان کرد: پارک‌های درون محله‌ای در راستای افزایش و توسعه سرانه فضای سبز، ارتقای سطح منظر محلات و نشاط و شادابی ساکنان احداث خواهند شد.

کاوه پور با اشاره به اینکه احداث فضا‌های سبز و پارک‌های درون محلی از مهمترین اهداف و برنامه مدیریت شهری است گفت: علاوه بر این ۲ پارک، احداث تعداد دیگری بوستان درون محلی و بهسازی ۱۰ پارک در دستور کار شهرداری آبادان قرار دارد.

شهردار آبادان از احداث کمربند فضای سبز در آبادان خبر داد و اضافه کرد: برای اجرا شدن قانون هوای پاک، به احداث چندین پارک به ویژه در مناطق مختلف و کمربند شهری نیاز است که شهرداری به تنهایی توان اجرا شدن آن را ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این آیین گفت: امروز شاهد خدمتی دیگر از شهرداری آبادان در حوزه پارک و فضای سبز هستیم که با تلاش شهردار جهادی این امکان به وجود آمد.

جاسم ثامری ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۳ که پیشانی چهار سال مدت زمان شوراست شاهد انجام طرح‌ها و خدمات بیشتری از شهرداری باشیم.

وی افزود: خوشبختانه بوستان شهداری پرورش اولین بوستان و پارکی است که طبق زمان وعده داده شده به بهره‌برداری رسید ولی باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کرد.

ثامری اظهار کرد: بسیاری از پارک‌ها و بوستان‌ها در آبادان به دلیل عدم حفظ و نگهداری از بین رفتند و در توسعه فضای سبز کاربرد نداشتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.