سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم از خرید و مصرف گوشت اسب خودداری کنند

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: مصرف گوشت اسب می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان دام را به همراه داشته باشد؛ بنابراین مردم از مصرف آن خودداری کنند.

کامران زیباکردار با اشاره به مشاهده عرضه گوشت اسب توسط افراد سودجو در برخی شهرستان‌های استان، اظهار کرد: هر نوع کشتار اسب و توزیع گوشت آن، تحت هر عنوان، از نظر این اداره کل غیرمجاز و غیر بهداشتی است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: مصرف گوشت اسب می‌تواند خطر انتقال انواع مختلف بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و مسمومیت‌های غذایی را به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: این نوع دام‌ها در اماکن کاملا غیر بهداشتی کشتار شده و گوشت آنها بدون هیچگونه نظارت و بازرسی بهداشتی دامپزشکی توزیع می‌شود.

زیباکردار از مردم خواست به منظور حفظ سلامت خود و خانواده، ضمن خودداری از خرید و مصرف این نوع گوشت‌ها، فقط از گوشت دام‌های کشتار شده در سطح کشتارگاه‌های مجاز دام تحت نظارت بهداشتی و شرعی اداره کل دامپزشکی استان استفاده کنند.

وی تاکید کرد: همه مراکز عرضه مجاز گوشت (قصابی‌های پروانه‌دار) در سطح استان به شکل مداوم توسط کارشناسان دامپزشکی مورد بازدید قرار گرفته و گوشت‌های عرضه شده با مهر دامپزشکی و برچسب لاشه مورد تایید است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.