سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داداش زاده: گاریدو باید بداند که طرفداران طاقت باخت را ندارند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: طرفداران سرخپوش طاقت باخت را ندارند و او نباید بازنده باشد.

بهزاد داداش زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره انتخاب خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی سرخپوشان اظهار کرد: مهم نیست که مربی چه کسی است و بلکه آنچه اهمیت دارد این است که آن مربی ادامه مسیر قهرمانی را برود. همچنین سرمربی جدید باید بفهمد که هدایت چه تیمی را برعهده گرفته و چقدر این تیم هوادار دارد. به نظرم مربی باید برای پرسپولیس انتخاب شود  که فضای فوتبال آسیا را بشناسد و ضمن اینکه در لیگ نخبگان آسیا هم قرار است شرکت کنیم گاریدو نسبت به سایر گزینه‌ها خوب است. مربیان نامی و اسمی  مهم نیستند بلکه باید مربیان با فضای  فوتبال ایران و آسیا آشنایی داشته باشند. گاریدو  باید بداند در چه فضایی دارد مربیگری می‌کند.

داداش زاده درباره اینکه گاریدو در ۵ سال اخیر مربیگری اش اخراج شده است، گفت: کسی که این مربی را انتخاب کرده باید رایزنی و بررسی کند تا ببیند این مربی در آن تیم‌هایی که اخراج شده چه مشکلاتی داشته است. شاید بازیکن در آن تیم‌ها نداشته است. در تیم‌هایی اخراج شده باید ببینند که لیگشان معتبرتر از لیگ ما است و بودجه و بازیکنان تاپ  در اختیارش گذاشته بودند یا نه! کسی فکر نمی‌کرد اوسمار بیاید و راه گل محمدی را ادامه بدهد و تیم پرسپولیس را قهرمان کند. اوسمار هم رزومه‌ای نداشت و همه این مسائل باید بررسی شود و بعد درباره گاریدو قضاوت کنیم.

او افزود: گاریدو می‌داند که یار دوازدهم همیشه حامی اش است و این موضوع را باید به این مربی گوشزد کنند و بگویند که  هواداران پرسپولیس دوست ندارند که تیمشان ببازد و او نباید بازنده باشد. طرفداران پرسپولیس طاقت باخت را ندارند و او باید بداند که پرسپولیس نسبت به تیم‌های سایر کشور‌ها متفاوت است. مدیربرنامه‌ای که قرار است این مربی را به پرسپولیس بیاورد باید همه مسائل را به او بگوید و جنگ اول بهتر از صلح آخر است و درویش باید سنگ هایش را باز کند.  

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه گاریدو با جدایی بیرانوند، ترابی و اسماعیلی فر می‌تواند تیم پرسپولیس را به موفقیت برساند، گفت: این‌ها به پرسپولیس آمدند و بازیکن شدند. به نظرم بازیکنی که دلش با تیم نیست باید بگذارند تا برود. اگر بازیکنی به فکر پول باشد در نیمه راه خیانت می‌کند. بیرانوند سال گذشته چه اتفاقاتی رقم زد و ضعیف‌ترین دروازه بان پرسپولیس بود و چه گل‌های مشکوک و بوداری را خورد. به نظرم دیگر کوپن بیرانوند در پرسپولیس پر شده است. پس این گلر برود بهتر است و به نفع خودش و پرسپولیس است. اکنون اگر او به پرسپولیس برگردد مشکلات دیگری را به وجود می‌آورد.

داداش زاده درباره اینکه گفته می‌شود بیرانوند پشیمان شده و می‌خواهد به پرسپولیس برگردد، بیان کرد: باشگاه پرسپولیس نباید کوتاه بیاید. اگر بیرانوند دوباره به پرسپولیس برگردد نباید یک دقیقه هم به او بازی برسد. این موضوع  باید درس عبرتی برای دیگران باشد.

او درباره اینکه گفته می‌شود بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس خواستار افزایش رقم قراردادش شده است، اظهار کرد: متاسفانه بازار گرمی در فوتبال امروزی رواج پیدا کرده است. بازیکنان آخر فصل می‌ترسند که آسیب نبینند که سال آینده پول خوبی بگیرند و اول فصل هم ناز و ادا دارند تا قیمتشان را بالا ببرند. به نظرم تیم پرسپولیس نباید بر سر حق و حقوقش کوتاه بیاید و هر بازیکنی که دوست دارد باید خودش بیاید و قرارداد ببندد و آنچه که معقول است بگیرد. باید بازیکنان حقشان را بگیرند، اما نباید طاقچه بالا بزنند. ما فوتبالیست بودیم، اما پول نمی‌گرفتیم. هر چند زمان ما تغییر کرده و هزینه‌ها فرق کرده است. من به خاطر پرسپولیس یک ماشین اپل و ۷ میلیون چک از تیم  بهمن گرفته بودم  و پس دادم و ۱/۲۰۰ از پرسپولیس گرفتم و به این تیم برگشتم. البته دوستان من مثل حمید استیلی و خاکپور به تیم بهمن رفتند، اما علی پروین به من گفت که برگردم و به خاطر پرسپولیس و عابدینی به سرخپوشان برگشتم. متاسفانه ۱۰ روز به خدمتم در  سال ۷۵ مانده بود و نتوانستم در پرسپولیس بمانم و بعد به این تیم برگشتم، اما حمید درخشان من را نخواست.   ۵ سال در پرسپولیس بودم و خاطرات خوبی داشتم. اکنون همه چیز عوض شده و بازیکنان به دنبال پول هستند. یک بازیکن نمی‌تواند یک لگد به توپ بزند، ۱۰ میلیارد پول می‌خواهد. اکنون قیمت گذاری بازیکن غیر کارشناسی است. بازیکنی که حقش ۲۰، ۳۰ میلیارد تومان است، به او ۵، ۶ میلیارد می‌دهند و برعکس آن نیز وجود دارد و این  قرارداد‌ها را ایجنت‌های دلال می‌بندند. اینها همه دلال بودند، اما مدرک ایجنت گرفتند. یادشان باشند فراخوانی در فدراسیون فوتبال گذاشتند که کسانی می‌خواهند بازیکن جابه جا کنند بیایند یک مدرک ایجنتی بگیرند. همین دلال‌ها دارند برای فوتبال ما تصمیم می‌گیرند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه گاریدو می‌تواند در پرسپولیس موفق باشد، بیان کرد: این مربی کار سختی دارد. مربی که به پرسپولیس می‌آید همیشه شروع سختی دارد. به نظرم گاریدو باید مشاوره‌های خوبی بگیرد و مشاوره‌هایی که اول خودش، پرسپولیس و طرفداران  را دوست داشته باشند و بعد برایشان پول مهم باشد. البته اگر مشاوره‌هایی بگیرد که دلال باشند و پول را دوست داشته باشند و بعد بخواهند که این مربی را دوست داشته باشند، او ضربه می‌خورد.

داداش زاده درباره اینکه پرسپولیس باید در چه پست‌هایی بازیکن بگیرد، گفت: ما در خط دروازه باید یک گلر ششدانگ بگیریم که اگر امکانش وجود داشته باشد گلر خارجی جذب کنیم. همچنین ۲ دفاع وسط خوب می‌خواهیم و امسال از دفاع آسیب دیدیم. اگر مدافعان چپ و راست دارند از پرسپولیس می‌روند در این پست‌ها هم نیاز به بازیکن داریم. ما باید در ۳ جام حذفی، لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا بجنگیم به خاطر همین چند بازیکن نیاز داریم. به نظرم پرسپولیسی‌ها در صورتی که بتوانند از  بازیکنان جوان و گمنام مثل عمری استفاده کنند خیلی خوب است. اکنون باید بازیکنان را جذب کنند تا پرسپولیس دوباره قهرمان لیگ برتر شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.