سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هلال احمر زنجان آماده راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات ریلی است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: با همکاری راه آهن منطقه شمالغرب آماده راه اندازی پایگاه امداد و نجات ریلی در این استان هستیم.

حکمت اله هاشمی روز شنبه در جلسه هماهنگی برای راه اندازی خانه هلال در راه آهن و هماهنگی ایجاد پایگاه امداد و نجات ریلی گفت: اهداف بلندی برای ایجاد جامعه آماده و حمایت از سلامت انسان‌ها دارد که این مقوله‌ها رکن اصلی شرح وظایف هلال احمر محسوب می‌شود که به واسطه مردم و تیم‌های سازماندهی مردم محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: از ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر در داخل کشور آنطور که باید استفاده نمی‌شود و حق مطلب در خصوص حمل و نقل ریلی که مهمترین و موثرترین بخش حمل و نقل سرعت عمل بالایی را دارد، ادا نمی‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان زنجان با بیان اینکه تاثیرگذارترین عضو صلیب سرخ جهانی هستیم، گفت: صلیب سرخ و هلال احمر ارگانی بین المللی است و هلال احمر ایران با داشتن چهار کرسی عضو تاثیرگذار در این نهاد بین‌المللی در میان ۱۹۲ کشور دنیاست.

هاشمی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه از ظرفیت جمعیت هلال احمر بواسطه ظرفیت بین المللی در دیپلماسی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کمک می‌گیرد.

وی ادامه داد: حاکمیت باید از این ظرفیت بین المللی در حوزه‌های مختلف استفاده کند هلال احمر به واسطه ظرفیت‌های موجود در واردات دارو‌ها تاثیرگذار است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: طرفیت هلال احمر بسیار ارزشمند است و تعصب سازمانی نداریم و افتخار می‌کنیم در لباس هلال احمر خدمات به هموطنان می‌دهیم.

هاشمی افزود: در هلال احمر زنجان طرح‌های مختلفی داریم از جمله راه اندازی خانه‌های هلال که مصوبه هیات دولت است و این مراکز هلال احمر کوچک در مناطق شهری و روستایی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد:، چون اعتقاد به جامعه آماده در برابر مقابله با حوادث و کاهش خسارت‌های جانی و مالی داریم بر همین اساس، تمام کارکرد معاونت‌های هلال احمر را به سمت خانه‌های هلال سوق دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان با تاکید بر اینکه جامعه آماده باید درعمل محقق شود، گفت: در مناطق کم برخوردار که شکننده هستند که اگر آموزش دیده و سازماندهی شوند خسارت‌های ناشی از حوادث کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

هاشمی ادامه داد: هزینه‌های درمان در سطح کشور فراوان است که به واسطه آموزش کمک‌های اولیه ۴۰ درصد از این هزینه‌ها با این آموزش‌ها که پیش درمانی (جلوگیری از معلولیت ها) است، کاهش خواهد یافت.

وی یادآوری کرد: با استفاده از ظرفیت آموزش مخاطرات، پناه گیری، تخلیه اضطراری و کمک‌های اولیه را به هموطنان در دستگاه‌های اجرایی، محلات، ارگان ها، کارخانه ها، واحد‌های تولیدی و مراکز روستایی ارائه می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها تاثیرگذار در نجات جان افراد هستند، اظهار کرد: بر اساس عدم آموزش و از دست دادن زمان طلایی بسیاری از افراد در منزل جان خود را از دست می‌دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی باید آموزش را رکن اصلی در سطح جامعه قرار دهیم.

هاشمی ادامه داد: هلال احمر استان پنج پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جدیدی برای احداث در دست دارد تا سرعت عمل را ارتقا داده و در زمان طلایی به نجات آسیب دیدگان از حوادث برویم.

وی اظهار کرد: اگرچه حمل و نقل ریلی مطمئن و موثر است، اما اگر حادثه‌ای اتفاق افتد بیشتر از حوادث جاده‌ای خسارت‌های جانی و مالی برجا خواهد گذاشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه باید اعتقاد به توافق و هم افزایی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید هم افزایی در همه حوزه‌ها در جهت پیشگیری از حوادث و آمادگی برای مقابله با آن را داشته باشیم.

هاشمی ادامه داد: تجهیزات رهاسازی فقط در اختیار جمعیت هلال احمر بوده و در حوزه ریلی جای رهاسازی خالی است.

وی افزود: می‌توانیم آموزش و سازماندهی را در مجموعه ریلی و همکاران تلاشگر که اثر گذار در اقتصاد و فرهنگ هستند نهادینه کنیم تا بتوانیم آرامش و اطمینان خاطر را با راه اندازی پایگاه امداد و نجات ریلی آغاز کنیم.

مجوز‌های لازم برای احداث پایگاه امداد و نجات ریلی را اخذ می‌کنیم

مدیر عامل راه آهن منطقه شمالغرب نیز در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های هلال احمر گفت: با دانشگاه علوم پزشکی بر اساس سند بالادستی تفاهم نامه همکاری داریم و از طرح‌های هلال احمر نیز استقبال می‌کنیم.

منوچهر صفری افزود: سالانه حداقل ۶ مانور برگزار می‌کنیم و از برگزاری مانور‌های مشترک با جمعیت هلال احمر نیز استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه علاقمند به راه اندازی خانه هلال در مجموعه راه آهن هستیم، تاکید کرد: باید برای راه اندازی پایگاه ریلی مجوز‌های مورد نیاز را اخذ کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.