سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رایزنی علی اف با نماینده وزارت خارجه آمریکا درباره صلح منطقه‌ای

دفتر الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان اعلام کرد آمریکا به پیشبرد دستور کار صلح منطقه‌ای و تمایل واشنگتن برای حمایت از این روند تأکید دارد.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان با جیمز اوبرایان، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا، روابط دوجانبه و روند صلح میان باکو و ایروان را مورد بررسی قرار داد. این خبر در وب سایت رئیس جمهوری آذربایجان منتشر شده است.

در این بیانیه آمده است: «جیمز اوبرایان بر تعهد ایالات متحده به پیشبرد دستور کار صلح منطقه‌ای و تمایل واشنگتن برای حمایت از این روند تأکید کرد».

به گزارش سرویس مطبوعاتی علی اف، نماینده وزارت امور خارجه آمریکا بر اهمیت همکاری جمهوری آذربایجان و آمریکا در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه بیشتر روابط در سطح راهبردی تاکید کرد. در این پیام آمده است: «در این زمینه موضوعات مربوط به همکاری‌های منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

در این دیدار همچنین همکاری جمهوری آذربایجان و آمریکا در بخش انرژی بررسی شد. اوبرایان گفت که کشورش به حمایت از آذربایجان برای برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد COP۲۹ که در ماه نوامبر در باکو برگزار می‌شود، ادامه خواهد داد.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسنی
۰۱:۳۶ ۰۹ تير ۱۴۰۳
آذربایجان مجلسش تشریفاتی است خانواده الهام همه کاره اند