سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواشناسی اصفهان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به تشدید باد و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در ۲۴ ساعت آینده، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر همین اساس از اواخر وقت امروز پنجشنبه تا ظهر روز جمعه به دلیل تشدید وزش باد و گردوخاک در مناطق شمال، شرق و مرکز استان کاهش کیفیت هوا و کم شدن شعاع دید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، وزش باد شدید و شکل‌گیری توفان لحظه‌ای توأم با گردوخاک به ویژه آران و بیدگل، اردستان، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، برخوار (دولت‌آباد)، فرودگاه اصفهان، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مهاباد، نائین، نجف آباد، ورزنه و شهر اصفهان را در بر می‌گیرد.


اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالارفتن شاخص آلایندگی هوا در حد ناسالم، اختلال در تردد در مسیر‌های مواصلاتی شرق استان به واسطه کاهش دید، آسیب به سازه‌های موقت و احتمال شکستن درختان فرسوده هشدار داد و توصیه کرد که هموطنان به ویژه گروه‌های حساس جامعه (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان) از حضور در فضای باز طی ۲۴ ساعت آینده خودداری کنند.


همچنین بر لزوم رعایت حداکثری مقررات رانندگی هنگام توفان و گردوخاک و شن در نیمه شرق استان، مدیریت تردد خودرو‌ها در سطح شهر‌ها و کنترل فعالیت واحد‌های صنعتی و خودداری از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده تاکید شده است.


هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و سبب خسارت‌های احتمالی شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.