سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری اینترنتی با پیش فروش خودرو در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از دستگیری فردی که با شگرد پیش فروش خودرو در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: فردی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد از طریق اینستاگرام با پرداخت ۲ میلیارد ریال پیش پرداخت قصد خرید خودرو را داشته که پس از واریز وجه متوجه شده سایت جعلی و فرد مورد نظر پاسخگو نبوده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهم از طریق صفحه اینستاگرامی جعلی فروش خودرو اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است که پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی ماموران، هویت او مشخص شد.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: شگرد متهم به این صورت بود که او پس از آشنایی با یک مغازه طلافروشی از طریق سایت دیوار در شهر تبریز، با بیان اینکه قصد خرید طلا دارد ضمن گرفتن شماره حساب، آن را بدون اطلاع و آگاهی طلافروش در اختیار متقاضیان خرید خودرو قرار می‌داد و پس از انتقال وجه از طریق مالباختگان رسید ارسالی از سوی قربانیان را به طلافروش ارسال و با دادن آدرس صوری و شماره تلفن که به اسم خود کلاهبردار نبوده است، طلا‌های ارسالی را تحویل می‌گرفته است.

سرهنگ جوکار اظهار کرد: متهم که در استان یزد سکونت داشت شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی و تعقیب و مراقبت و تلاش‌های شبانه روزی ماموران، با همکاری ماموران پلیس فتا استان یزد دستگیر شد.

او ادامه داد: تاکنون تعداد ۳ نفر از شکات و مالباختگان با مبلغ کلاهبرداری ۶ میلیارد ریال شناسایی شده اند که تحقیقات همچنان برای شناسایی سایر شکات ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: شهروندان در نمایندگی‌های مجاز اقدام به ثبت نام کرده و در تنظیم قرارداد‌ها دقت لازم را داشته باشند و از انتقال وجه به اشخاص حقیقی خودداری و مبالغ قرارداد را به حساب‌های اعلامی از سوی شرکت مربوطه واریز کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.