سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروژه ملی سکونتگاه‌های ساحلی در شهر‌های جنوبی کشور کلید خورد

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: ابر پروژه ملی سکونتگاه‌های ساحلی با عنوان یک پروژه تمدن ساز در ۴ استان جنوبی کشور کلید خورد.

سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید در برنامه روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و  ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد مسکن مهر که در شهر‌های جدید کشور مثل پردیس، هشتگرد و گلبهار  مشهد  باقی مانده بود را به مردم تحویل داده ایم گفت:  این ۶۰ هزار واحد که به متقاضیان تحویل داده شده از گذشته ساخت آنها آ‎غاز شده بود.

وی ادامه داد:  طی دوسال گذشته هم   ۱۶۸ هزار و ۳۸۹ پروژه نهضت ملی مسکن را شروع کردیم و علاوه بر این ۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن را هم  با روش‌های دیگر و همکاری گروه‌های ساخت انجام داده ایم.  

 غفوری بیان کرد: واگذاری زمین به متقاضیان در قالب گروه انفرادی و جوانی انجام شده که بیش از ۱۴ هزار واحد از طریق این بخش ساخته شده  است.  

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه عملکرد شهر‌های جدید تنها و صرفا ساخت وساز پروژه‌های مسکونی نبوده  است گفت:رویکرد شهر‌های جدید از نظر فرهنگی علاوه بر بهبود سیمای شهری  آن بوده است که  کیفیت زندگی مردم در این شهر‌ها بهتر شود و شائبه‌ای که در گذشته مربوط به ساخت خوابگاه‌های مسکونی در شهر‌های جدید بوده را برطرف کنیم.  

او  گفت: در همین راستا در طول سه سال گذشته  پروژه روبنایی و ز یر بنایی از جمله  ۳۳ باب مدرسه، ۱۸ پروه ورزشی و مسجد،  ۱۲ پروژه فرهنگی، ۴۰ پروه پارک و ۱۴ پروژه تجاری در قالب خدمت رسانی به مردم در واحد‌های مسکن مهر انجام داده ایم.

غفوری گفت: ۱۳۱ پروژه تجهیزات شهری را به اتمام رسانده و ۶ پروژه درمانی را افتتاح  کرده ایم که در مجموع ۲۸۱ پروژه  به میزان سه هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان را به اتمام رساندیم.  

وی همچنین از شروع ابر پروژه ملی سکونتگاه‌های ساحلی هم خبر داد و گفت: در ۴ استان جنوبی کشور ۲۷ شهر و شهرک ساحلی در حال انجام است که این پروژه‌ها در قالب یک طرح جامع در حال انجام است که می‌تواند به عنوان یک ابر پروژه ملی در شهر‌های جدید و یک پروژه تمدن ساز محسوب شود.

خبرنگار: محبوبه کباری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.