سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

واکسناسیون بالغ بر 750 هزار رأس از دامهای هریس برعلیه بیماریهای واگیر

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان هریس با اعلام این خبر افزود: این میزان واکسیناسیون بر علیه بیماریهایی نظیر، شاربن، آبله، بروسلوز، هاري، تب برفكي، آگالاكسي، قانقاريا، آنتروتوكسمي، شاربن‌علامتي و PPR صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران،باقرزاده اعلام کرد: در راستاي مبارزه با بيماريهاي انگلي دام نیز 52 هزار و 400 راس دام و  209 هزار متر مربع از اماكن دامي سمپاشي شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته اتلاف سگهای ولگرد در شهرستان هریس گفت: بر همین اساس 265 قلاده سگ ولگرد در 5 نقطه شهری شهرستان توسط شهردای معدوم گردیده است.

وی با بیان اینکه جهت ارتقاء‌ بهداشت عمومي جامعه بیش از دو هزار مورد بازديد بهداشتی از اماكن تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌هاي خام دامي توسط بازرسان بهداشتی این شبکه صورت گرفته است خاطر نشان کرد: 432 كيلوگرم انواع فرآورده‌هاي خام دامي غیربهداشتی و فاسد کشف و با حکم مقام محترم قضائی معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است که در این رابطه 4 نفر از متخلفین نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان هریس همچنین گفت: با آغاز به کار سامانه GIS طیور و صدور 27 فقره گواهی جوجه‌ریزی برای واحدهای پرورشی کلیه مراحل، اعم از جوجه ریزی، صدور گواهی ورودی، ثبت بیماری‌ها و نیز گواهی خروجی در این سامانه ثبت می‌شود.

وی تعداد گواهی‌های بهداشتی حمل از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه را از ابتدای سالجاری تاکنون 423 مورد اعلام نمود./س


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.