سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام صهیونیست خواستار مذاکره با لبنان شد

مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این رژیم ترجیح می‌دهد از راه‌های دیپلماتیک مناقشه با لبنان را حل کند.

 تزاچی هانگبی، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این رژیم تلاش خواهد کرد در هفته‌های آینده مناقشه با لبنان را حل کند و ترجیح آن نیز حل این کار از طریق دیپلماسی است.   

براساس گزارش المیادین، گفتنی است در این زمینه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به اشغالگران و کسانی که لبنان را مرعوب می‌کنند، گفت: مقاومت به همبستگی و حمایت خود از غزه ادامه خواهد داد و آماده خواهد بود. مقاومت برای همه احتمالات حاضر است و هیچ چیز آن را از انجام وظیفه باز نمی‌دارد و راه حل توقف درگیری در شمال اراضی اشغالی، توقف جنگ در غزه است.

مشاور امنیت داخلی اسرائیل در خصوص جنگ غزه با تاکید بر اینکه از بین بردن جنبش حماس به زمان زیادی نیاز دارد، افزود: ما به یک ایدئولوژی جایگزین نیاز داریم، نه اینکه به توانایی‌های نظامی ضربه بزنیم.   

او افزود: در حال مذاکره با واشنگتن هستیم که چگونه سازمان ملل و کشور‌های اروپایی و عربی می‌توانند جایگزینی برای حماس در غزه بیابند.   

 این در حالی است که مقاومت فلسطین در نوار غزه به عملیات خود علیه نیرو‌های اشغالگر ادامه می‌دهد و خسارات زیادی به آنها وارد می‌کند، در حالی که تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه بدون نزدیک شدن به دستیابی به اهداف اعلام شده خود از جنگ، ادامه می‌یابد.

 در همین راستا، یوآو گالانت، وزیر امنیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در واشنگتن با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و در مورد تحولات دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه به گونه‌ای که آزادی تسلیحات را تضمین کند، گفت‌وگو کرد.  

بلینکن در این دیدار در خصوص لبنان به گالانت بر اهمیت اجتناب از تشدید بیشتر در جنگ با حزب الله و دستیابی به راه حل دیپلماتیک تاکید کرد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.