سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در ۴۱۰ بقعه شاخص فارس

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری ویژه برنامه جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در ۴۱۰ بقعه متبرکه استان به مناسبت عید سعید غدیر و دهه امامت و ولایت خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم صفری گرائی به تشریح برنامه‌های «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در بقاع متبرکه استان پرداخت و گفت: آئین تکریم و تجلیل از سادات جلیل‌القدر همزمان با روز عید غدیر خم و در ۳۵ بقعه متبرکه با حضور مسئولان صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: در ۳۵ بقعه متبرکه شاخص سطح یک و ۲ استان فارس، بنا به توصیه‌هایی که از جانب معصومین (ع) رسیده است، مراسم اطعام شیعیان برگزار خواهد شد.

صفری گرائی اظهار کرد: عمده هزینه‌های برگزاری مراسم از محل نذورات مردمی و کمک‌های خیران انجام می‌شود، زیرا در استان فارس وقف‌هایی با نیت غدیریه بسیار اندک است.

معاون اوقاف فارس ضمن دعوت از عموم مردم شریف و ولایتمدار استان فارس برای شرکت در برنامه‌های جشن «ولایت علوی اِکمال دین نبوی»، گفت: این ایام مبارک فرصت مغتنمی برای ثبت وقف‌های جدید با نیت‌های مرتبط با عید غدیرخم، اطعام شیعیان، تکریم و تجلیل از سادات و... است.

توزیع بن‌کارت‌های ۵۰۰ هزار تومانی در جشن غدیر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از توزیع بن‌کارت‌های ۵۰۰ هزار تومانی میان فقرا و مساکین از محل نیت موقوفه حاج عبدالله زارع خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی گفت: حاج عبدالله زارع فرزند آقا محمدتقی شیرازی در قرن گذشته یک زارع و کشاورز بود که در اطراف شیراز زراعت می‌کرد. این واقف ارجمند ساکن محله درب شازده شیراز بود و پس از وفات بنا به وصیت خودش در بقعه متبرکه علی بن حمزه (ع) شیراز به خاک سپرده شد.

موسوی ادامه داد: مرحوم زارع در زمان حیات وصیت کرد، جمیع دارایی و مایملکش را وقف بر سفره و اطعام شیعیان امیرالمومنین (ع) کنند، به نحوی که هر سال در روز عید غدیر چنان که توصیه شده است، فقرا و مساکین از سادات و ... را اطعام کنند.

مدیرکل اوقاف فارس بیان کرد: در وقف‌نامه موقوفه حاج عبدالله زارع تاکید شده است، در صورت تعذر و وجود عذر و سختی برای برگزاری سفره اطعام وجه آن را نقدا به فقرا و مساکین پرداخت کنند.

او با بیان اینکه این موقوفه ۱۴ ذی‌القعده سال ۱۲۸۸ هجری قمری به ثبت رسید و اکنون زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۴ شیراز مدیریت می‌شود، گفت: امسال با هدف اجرای نیت این واقف از محل عواید موقوفه مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال با همکاری اداره کمیته امداد و در قالب تهیه بن‌کارت‌های ۵۰۰ هزار تومانی به مددجویان از فقرا مساکین در روز عید غدیر اهدا می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.