سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله فلاحتی:

جوانان امروز باید فلسفه غدیر را درک کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: جوانان امروز باید بدانند که غدیر ماجرایی نیست که تنها منحصر به آن دوران باشد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز (یکشنبه ۳ تیر ماه) در همایش جشن غدیر که با حضور سادات گیلانی در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت برگزار شد، گفت: غدیر سنگ محکی برای کسانی است که واقعا ولایت مدارند و ادعای پیروی از ولایت دارند. 

او افزود: جوانان امروز ما باید فلسفه غدیر را درک کنند و این را بدانند که غدیر ماجرایی نیست که تنها منحصر به آن دوران باشد، بلکه غدیر یک مکتب است که باید ترویج و تبلیغ شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان هم در این مراسم با تبریک ایام دهه کرامت و امامت با بیان اینکه سادات نقش مهمی در دین مبین اسلام دارند، گفت: سادات در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارند، زیرا آنها نسل دختران و فرزندان پیامبر اسلام (ص) هستند و به همین دلیل مقام والایی در اسلام و مورد احترام خاصی قرار می‌گیرند.

او با اشاره به ولایتمداری و دینداری مردم گیلان در برهه‌های مختلف تاریخ افزود: وجود بقاع متبرکه و امامزادگان در گیلان نشان دهنده دینداری مردم دیار شهید میرزا کوچک جنگلی در برهه‌های مختلف تاریخ است.

استاندار با تأکید بر احترام ویژه سادات در بخش‌های مختلف جامعه تصریح کرد: حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) و فرزندانشان نیز جزء سادات محسوب شده و دارای مقام والای معنوی هستند که باید به آن توجه شود.

بیش از ۵ درصد جمعیت گیلان سادات هستند

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین گلمیرزاده، رئیس شورای سادات گیلان هم در این همایش گفت: بیش از ۵ درصد جمعیت استان را سادات تشکیل می‌دهند.

او با بیان اینکه ۵۵ هزار نفر از سادات در رشت زندگی می‌کنند که نشانگر بیشترین تراکم زندگی سادات است، افزود: سیاهکل با هزار و ۳۰۰ سید، شهری است که کمترین سادات را در گیلان دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.