سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسانه‌های معاند و انتخابات۱۴۰۳

مردم به فراست و دقت دریافته‌اند که محتوای‌ رسانه‌های معاندوبیگانه، پیام دشمن است و جز خود، هیچ‌کس شایستگی و یارای حکومت بر سرنوشت آنها را ندارد.

مهدی کوچک‌زاده در یادداشتی نوشت: این قطبی‌سازی، با ارائه گزارش‌ها و اخبار جعلی و غیرواقع برای سیاه‌نمایی نسبت به گذشته، بن‌بست‌انگاری از آینده و بی‌تاثیر بودن نقش رای و انتخابات در حیات اجتماعی ایران امروز، ایجاد و دامن زده می‌شود. نقطه عزیمت اصلی این فرآیند، محرک‌های اصلی و اقماری در فضای شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی و شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای است. مخاطب اصلی و هدف نیز، نسل جوان و مولد اجتماعی- سیاسی در ایران است.

بنیاد این شکاف‌افکنی نیز با سویه‌های «ایسم‌گرایانه» مانند جریان‌های فمنیستی (متاثر از آشوب‌های۱۴۰۱)، تلاش اندیشکده‌های غربی، اقدام سازمان‌یافته سرویس‌های اطلاعاتی دشمن و ابزار‌های رسانه‌ای و میدانی‌شان مانند منافقین و امثالهم، کوشش‌های واگرا و تجزیه‌طلب و در نهایت رویکرد‌های ناامیدساز مبتنی بر برخی چالش‌های معیشتی تکیه دارد. بستر این رویکرد‌ها مبتنی بر «بی‌تاثیر» بودن انتخابات در ایران پایه‌ریزی شده است تا با فشار بر نظام اسلامی، از کیان انقلاب اسلامی انتقام گرفته شود.

اما آنچه امروز در عرصه افکارعمومی، با توجه به پایش‌های دقیق علمی و میدانی توسط مراجع معتبر نظام در عرصه افکارسنجی، ظاهر و متبلور شده و بروز دارد، نویدبخش افزایش حضور پررنگ و جدی مردم درانتخابات حتی نسبت به انتخابات گذشته‌است. مردم به فراست ودقت دریافته‌اند که محتوای‌ رسانه‌های معاندوبیگانه فارسی‌زبان‌و غیرفارسی‌زبان، پیام دشمن است و جز خود، هیچ‌کس شایستگی و یارای حکومت بر سرنوشت آنها را ندارد.

ملت ایران می‌داند که ۱۴۰۳ موعد انتخابات برای ظهور اراده‌ای ملی در رقم زدن چهار سال آینده کشور درهمه ابعاد است و هر نوع وادادگی در برابر بزک رسانه‌های معاند، جز تضعیف سرنوشت خود، چیزی دیگر تولید نخواهد کرد. در این فرآیند، آنچه در انتخابات کنونی موجد افزایش مشارکت انتخاباتی است، بلوغ سیاسی مردم، هدایت و راهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و نقش‌آفرینی سپهر رسانه‌ها در وسعت ملی، خاصه سازمان صداوسیماست.

 در این دوره، رسانه‌ملی مرجع اصلی افکارعمومی درپیگیری برنامه نامزدهاست و جریان‌های موازی رسانه‌ای، در طول آن آرایش یافته‌اند. ازاین رو، بخش زیادی ازمردم، بلاواسطه بابرنامه‌ها، گفتمان‌ها و مدل‌های گفتاری و گفت‌وگویی جریان‌های سیاسی در انتخابات روبه‌رو هستند تا دربستری ازآگاهی‌بخشی، ازانتخابات عقب ننشینند و نمانند.

بر این اساس جریان رسانه‌ای معاند، با طرح گفتمان ضدانتخابات، تلاش دارد اراده ملی ایرانیان را با قلم و افکار بدخواهان فرامرزی هدف قرار دهند تا به جای امروز و آینده ایران بزرگ و تمدن‌ساز، آینده سیاه و تیره مدنظر خودشان را نقش زنند و نشانگر سازند، اما ایرانیان نشان داده‌اند که با وجود اختلاف‌سلیقه‌هاوپرسش‌های جدی ازمسئولان، هرگزدر بزنگاه‌های سرنوشت‌ساز، امنیت، منافع و اتحاد ملی را معامله به ثمن‌بخس نخواهند کرد، چرا که انتخابات۱۴۰۳، آوردگاهی مهم در گردنه نظم نوین جهانی و ساخت آینده کشور است. دشمن اگر به شکست اراده و اختیار ایرانی‌های آزاد و سرنوشت‌ساز چشم دوخته، این بار نیز، تیر ذکاوت ماست که همچون گذشته بر چشم اسفندیارِ ناشی از بلاهت دشمن خواهد نشست. خواهند دید!

منبع: جام جم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۱ تير ۱۴۰۳
مردم ایران جز خدا کسی را ندارند