سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برق به چشمه مرتضی علی رسید

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس از اجرای شبکه برق و روشنایی منطقه نمونه چشمه آبگرم مرتضی علی خبر داد.

عرب رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس با اشاره به تکمیل طرح شبکه برق و روشنایی منظقه نمونه چشمه آبگرم مرتضی علی گفت:  این طرح در سال ۱۳۹۹ اجرا شده، اما به علت وجود نواقص فنی و تغییر در نقشه‌های اجرایی، به شبکه برق متصل نشد که هم اکنون قرارداد رفع نواقص با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیون تومان از محل منابع استانی این اداره منعقد و عملیات اجرایی طرح به زودی آغاز می‌شود و حداکثر ظرف دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: این طرح به طول سه کیلومتر از روستای هدف گردشگری خرو تا محل ورود به منطقه چشمه آبگرم مرتضی علی اجرا می‌شود و امیدواریم با توجه به نبود امکانات اقامتی و پذیرایی و با توجه به فراهم شدن زیرساخت در آینده نزدیک شاهد ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران در این منطقه زیبا باشیم.


بیشتر بخوانید


به گفته عرب در حوالی روستای خرو دره‌ای وجود دارد که آب چشمه ها‌ی کوچک و بزرگ در آن جاری است و کال سردر نامیده می‌شود که پس از حدود ۴۵ دقیقه پیاده روی، خلاف جهت حرکت آبی که درون دره جاریست به چشمه‌های متعدد آب و به خصوص چند چشمه آب گرم می‌رسیم که به آبگرم مرتضی علی معروف است.

 این اثر طبیعی با شماره ۱۹۶ در فهرست آثار طبیعی – ملی کشور به ثبت رسیده است.

در درون این دره، یکی از نمونه‌های عالی خلاقیت و دور اندیشی ایرانیان یعنی سد تاریخی شاه عباسی و بنا به قول اهالی طاق شاه عباسی نیز قرار گرفته که با شماره ۳۱۰۷۷ در فهرست آثار تاریخی کشور ثبت ملی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.