سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارندگی پراکنده در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: فعالیت امواج بارشی در استان از فردا، تقویت شده و زمینه بارندگی‌های پراکنده را فراهم می‌کند.

سعید خلیلی کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی در استان طی امروز، گذر امواج ضعیف و کم دانه از تراز میانی جو سبب رشد ابر و رگبار‌های پراکنده باران در برخی نقاط مرکزی استان خواهد شد و از فردا این امواج تقویت می‌شود.

وی بیان کرد: تا اواسط هفته آینده استان مساعد بارش‌های رگباری است و این بارندگی‌ها روز شنبه در بسیاری از نقاط موجب بارندگی می‌شود ولی شدت بارندگی‌ها در نقاط شمالی و مرکزی بیشتر خواهد بود.

خلیلی با اشاره به تضعیف بارندگی‌ها در روز یکشنبه، ادامه داد: روز دوشنبه برفعالیت این سامانه افزوده می‌شود و در کل استان شاهد بارش‌های رگباری همراه با رعت و برق خواهیم بودغ همچنین با توجه به ماهیت بارندگی‌ها احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: از نظر دمایی هم از روز شنبه روند کاهشی دما پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی صادر شده افزود: از شهروندان در خواست می‌شود تا در اطراف رودخانه‌ها و سیلاب‌ها تردد نکرده و مردم محلی نیز از تردد در ارتفاعات و چرای دام تا اطلاع ثانوی خوددداری کنند.

خلیلی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهر‌های شمالی استان بین یک تا چهار میلی متر بارندگی داشتند که چالدران با چهار میلی متر پربارش‌ترین شهر ثبت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.