سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش خروجی سد زاینده‌رود برای آبیاری باغهای غرب اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از بامداد امروز جمعه خروجی سد زاینده‌رود و رهاسازی آب به منظور تامین و توزیع آب باغها و انهار سنتی افزایش می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به افزایش خروجی سد زاینده‌رود و رهاسازی آب به منظور تامین و توزیع آب باغات و اشجار در شبکه‌های آبیاری و انهار سنتی غرب زاینده‌رود از بامداد امروز گفت: مدیریت بحران استان در خصوص عدم شنا در کانال‌های انتقال آب و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی، رودخانه‌ها در مناطق غرب و جنوب و بالادست زاینده‌رود و نیز دریاچه سد‌های مخزنی استان به لحاظ خطرپذیر بودن این منابع آبی هشدار می‌دهد.


منصور شیشه‌فروش افزود: کانال‌های انتقال آب به علت شدت‌جریان آب شیب و لغزندگی دیواره و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی به علت عمق زیاد شیب دیواره و لایه پوششی لغزنده ژئوممبران محل ایمنی برای شنا نیستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: شدت جریان آب، ناپایداری بستر، سردی آب و جریان گردابی در رودخانه‌ها باعث بروز حوادث غرق شدن افراد در مسیر رودخانه‌ها می‌شود.

 وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴ مورد حادثه در رودخانه‌ها، کانال‌های انتقال آب و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی و داخل باغات شخصی در سطح استان به وقوع پیوسته که منجر به غرق شدن ۱۴ نفر و امدادرسانی سرپایی و انتقال مصدومین به مراکز درمانی توسط عوامل آتش‌نشانی و اورژانس شده است.

خروجی سد زاینده‌رود سوم فروردین امسال برای نوبت دوم آبیاری مزارع افزایش یافت و آب در زاینده‌رود جاری شد، اما پس از اتمام دوره آبیاری، این رودخانه بازهم رنگ خشکی به خود دید.

در نوبت سوم آبیاری، ۲۸ فروردین امسال خروجی سد افزایش یافت و آب در بخش‌های خشک زاینده‌رود و کلانشهر اصفهان جریان یافت.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.