سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

کتاب‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه عملگرا باشد

الماسی گفت: کتاب‌های آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه باید عمل گرا باشد و این هدف در دیگر بخش های آموزش آنان نیز باید به کار گرفته شود.

حجت اله الماسی اظهار کرد: خدمتی که معلمان مدارس استثنایی به دانش آموزان با نیازهای ویژه می کنند جزو خالصانه ترین اعمال و مصداق بارز عمل صالح است که در آیات و روایات به آن اشاره شده است.

وی با تاکید بر اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که سندی راهبردی و عملیاتی به شمار می‌رود افزود: طبق این اساسنامه و بر اساس اختیارات سازمان، اقدامات مهم و تاثیرگذاری بر ادامه روند تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه صورت گرفته است که تغییرات اساسی کتب آموزشی گروه های مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه به خصوص گروه کم توان ذهنی و طیف اتیسم از جمله آن است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش و سرپرست سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور اضافه کرد: یکی دیگر از مفاد مهم اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید بر فعالیت های حوزه توانبخشی است و این حوزه باید بر تمامی حوزه های دیگر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه ورود پیدا کند.

الماسی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهم در راستای ارائه خدمات نوین آموزشی به دانش آموزان توان یاب، تامین نیروی انسانی و معلم مورد نیاز آنان از دانش آموختگان دانشگاه های شهید رجایی و فرهنگیان است.

به گفته وی این افراد پس از گذراندن دوران تحصیل خود آماده ارائه خدمات مطلوب آموزشی به این گروه از دانش آموزان هستند.

وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به همدان از اردوگاه فرهنگی_تفریحی گنجنامه و اردوگاه امیرالمومنین(ع) همدان بازدید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.