سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۳ هزار متقاضی وام فرزندآوری در صف انتظار

در خراسان جنوبی ۱۳ هزار متقاضی در صف انتظار دریافت تسهیلات فرزندآوری هستند.

ربیعی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان. گفت: به دنبال گلایه مردم از روند کند بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، استاندار به این قضیه ورود پیدا کرد. 

او افزود: طی جلسه‌ای در اسفند پارسال استاندار دستور دادند که تا فروردین ریزش ۳۰۰۰ متقاضی در صف انتظار دریافت تسهیلات را داشته باشیم که این امکان با پیگیری ایشان از تهران رقم خورد. 

ربیعی بیان کرد: بانک‌ها می‌گویند که سرمایه‌ها از استان خارج و در استان‌های بزرگتر دپو می‌شود و سطح اعتباری استان پایین‌تر از سایر استان‌ها ست که به دنبال این قضیه استاندار پیگیر شده و اعتباری به استان تخصیص داده شد و همچنان پیگیر این هستند تا اعتبار سریریز استان‌های دیگر را به استان خودمان بیاوریم تا صف انتظار دریافت تسهیلات کمتر شود. 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: به طور تقریبی ۴ تا ۵ هزار متقاضی در صف انتظار تسهیلات ازدواج و ۱۳ هزار متقاضی در صف انتظار دریافت وام فرزندآوری هستند.

نگاه ویژه دولت سوم به بحث ورزش در استان 

ربیعی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم و شهید جمهور نگاه ویژه‌ای به استان در بحث‌های زیرساختی ورزش داشتند که در طول سه سال ریاست ایشان ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار بحث تملک به استان تخصیص داده شد و به دنبال آن ۷۳ طرح نیمه تمام و یا جدید افتتاح شد. 

او افزود: چند طرح شاخص نیز از جمله سالن چند منظوره مهرشهر بیرجند، استخر خوسف و سالنی مشابه سالن بصیری‌پور مهرشهر در فردوس به زودی افتتاح می‌شود که جز طرح‌های بزرگ استان به شمار می‌آید. 

ربیعی بیان کرد: در سه سال اخیر۹۷ زمین چمن مصنوعی به مساحت ۱۰۲ هزار متر مکعب نصب شد و ۳۰ چمن مصنوعی نیز خریداری شده و تا ماه آینده نصب می‌شود، سه خانه جوان راه اندازی شد، ۵ باب استخر شنا احیا و بخش ساخت و ساز مجموعه‌ها احیا شد. 

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: در بحث ورزش‌های قهرمانی نیز اعتباراتی که پارسال تخصیص داده شد دو برابر سال ۱۴۰۱ بود و اعتباری که امسال به استان اختصاص داده شده نیز دو برابر استان‌های بزرگ از جمله تهران است که نتایج این اعتبارات در ورزش زمانبر است و طی کی دو سال آینده شاهد قهرمانی‌های بیشتری خواهیم بود.

او همچنین به برنامه‌های هفته ازدواج در استان اشاره و تصریح کرد: در هفته جوان ۵۰ برنامه در استان داشتیم که ۱۵ جشن هلال جهت تجلیل از فعالین حوزه ازدواج برگزار شد؛ برنامه سرمایه‌های زندگی با حضور خانواده‌های دارای ۳ یا ۴ فرزند در فرهنگسرای بیرجند برگزار شد و همچنین برنامه دیگری با عنوان وصال شیرین که از خدمات دولت سیزدهم است کلید خورد. 

ربیعی اظهار کرد: برنامه وصال شیرین طرحی برای ملزومات ازدواج است که مجموعه‌های دخیل در برگزاری ازدواج مانند تالار‌ها گل فروشی‌ها و ... با اعطای تخفیف‌هایی به زوجین در آن همکاری می‌کنند و زوجین می‌توانند در سامانه همراه ثبت نام کرده و معرفی‌نامه‌ای که به آنها می‌دهیم به مجموعه مربوطه مراجعه و تخفیف بگیرند. 

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: دفتر مرکزی این طرح نیز به زودی در خانه جوان در خیابان استقلال بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.