سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی باند کلاهبرداری اینترنتی داخل زندان در کرج

رییس پلیس فتا البرز گفت: اعضای باند پنج نفره که از یکی از زندان های کرج از طریق اینترنت از مردم سراسر کشور کلاهبرداری می کردند، دستگیر شدند.

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: این افراد با تشکیل یک باند کلاهبرداری، پس از اغفال شکات و اخذ اطلاعات و رمز ورود به اینترنت بانکی آنها اقدام به خالی نمودن حساب های مردم در سطح کشور می کردند.

وی اضافه کرد : طی بررسی های فنی و رد یابی مالی مشخص شد که متهمان پس از برداشت مبالغ از حساب های مردم و واریز آن به حساب مقصد به صورت الکترونیکی از فروشگاه ها و واحدهای مختلف صنفی طلا ، سکه و امثال آن خرید کرده اند.

رییس پلیس فتا البرز افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد، افرادی در بیرون از زندان به عنوان همدست متهمان داخل زندان اقدام به خرید کارت های عابر بانک از افراد معتاد و خرید طلا می کنند و هیچ نشانی از آنها وجود ندارد که با انجام اقدامات فنی پلیسی مخفیگاه متهمان در شهرستان شهریار شناسایی و دستگیر شدند.

جلیلیان گفت: تاکنون بیش از ۳۰ نفر شاکی این پرونده از استان های مختلف کشور شناسایی شده اند.

رییس پلیس فتا البرز همچنین از دستگیری کلاهبردار، رمال و دعانویس در شهرستان کرج خبر داد و بیان کرد: این فرد با ایجاد چند پیج اینستاگرامی جعلی کاربران را ترغیب به دعانویسی نموده و درخواست پول و طلا برای نوشتن دعا روی اموال آنها می کرد.

جلیلیان گفت: ماموران اداره مبارزه و عملیات ویژه جرایم سایبری پلیس فتا با بررسی های فنی و تخصصی دریافتند که متهم در شبکه اجتماعی اینستاگرام و واتساپ اقدام به درج آگهی دعا نویسی و فالگیری کرده است و پس از آن با پیج های دیگر مردم را به پیج اصلی رمالی و دعانویسی که متعلق به خودش بوده ترغیب و هدایت می کرده است .

وی افزود: با بررسی خودروی متهم تاکنون بیش از ۱۰ قطعه طلا که طعمه ها برای او ارسال کرده اند کشف و مالک آنها نیز شناسایی شده و پنج شاکی نیز در این خصوص به پلیس فتا مراجعه کردند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: به کاربران توصیه می‌کنیم هرگز فریب تبلیغات پیج های دعانویسی و رمالی را نخورند چرا که هدف آنها کلاهبرداری از مردم است؛ همچنن در صورت مشاهده موارد مشکوک ، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در میان بگذارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۳۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
اگر زندانی بودن وکلاهبرداری کردن حتما با مامورین ورییس زندان زدوبند داشتند والا ممکن نیست به راحتی اینترنت داشته باشی