سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشگیری از تب کریمه کنگو با فرا رسیدن عید قربان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان، به‌منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت : مردم از هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه و مراکز مشخص شده، خودداری کنند و دام را از میادین تحت نظارت اداره دامپزشکی خریداری نمایند.

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت : گوشت قربانی جهت از بین رفتن ویروس‌ها و میکروب‌های احتمالی باید به مدت ۲۴ ساعت در یخچال در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد بماند و سپس مصرف شود.

وی افزود: از هرگونه تماس بدون وسائل محافظت شخصی (شامل دست‌کش، عینک، چکمه، گان، وعینک) با دام، لِه کردن کنه بر روی بدن دام و خرید گوشت‌های بین جاده‌ای یا ذبح شده و آویزان شده در کنار جاده‌ها، خیابان‌ها، و حاشیه شهر‌ها اکیداً خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با عنوان اینکه به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است ذبح و مصرف نکنید، گفت: کنه‌های ناقل تب کریمه کنگو عمدتاً روی بدن دام هستند و دست زدن به این کنه‌ها می‌تواند موجب انتقال این بیماری شود.

وی تأکید کرد: حتماً شستشوی لاشه، ابزار و تجهیزات استفاده شده در ذبح دام با آب سالم صورت پذیرد. معاون بهداشتی دانشگاه در پایان از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هر مورد ذبح غیربهداشتی دام و یا خرید و فروش غیرمجاز آن در سطح شهر به شماره ۱۹۰ گزارش دهند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.