سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خواندن دعای عرفه یعنی شکرگزاری نعمات الهی+ فیلم

امام جمعه موقت قزوین گفت: دعای عرفه، دعای شاکرین است و بنده شاکر می‌تواند بفهمد که سیدالشهدا چگونه با خدای خود حرف می‌زند و شکر نعمات را به جای می‌آورد.

حجت الاسلام سید مهدی خضری امام جمعه موقت قزوین  در مراسم روز عرفه که در حسینیه آمنه خاتون قزوین برگزار شد، گفت: عرفه روز شناخت و دعای عرفه، دعای تفکر است و فرق بسیاری بین دعا کردن و دعا خواندن وجود دارد چرا که باید از عمق جان معنای آن را فهم کرد.

وی ادامه داد: امروز دعای عرفه را می‌خوانیم و باید به آن معرفت پیدا کنیم، نعمت‌ها را ببینیم تا بتوانیم شکرگذار باشیم.

حجت‌الاسلام خضری عنوان کرد: عرفه یعنی برگشت به مسیر الهی و امروز هم اگر از دور هم سلام کنید، زائر امام حسین (ع) هستید.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: قرآن کتاب دستاورد‌های خدا است و انسان با گفتن ذکر می‌خواهد این دست آورد‌های الهی را برای خود یادآوری کند.

به گفته وی، نعمت‌های خداوند بی شمار است و برنامه انسان باید این باشد که به نعمت‌های خدا فکر کند.

حجت الاسلام خضری با بیان اینکه بدن انسان یک مرکب است و خداوند تغذیه آن را آماده کرده، افزود: تمام دانشمندان عالم در مورد بدن انسان متعجب هستند و خداوند می‌خواهد انسان جزیی‌تر به امکاناتی که عطا کرده فکر کند.

امام جمعه موقت قزوین گفت: خداوند غنی است و نیازی به شکر انسان ندارد، اما اگر انسان شاکر نباید ارزش خود را پایین می‌آورد و اکنون باید شکرگذار باشیم که در حکومت طاعونی به سر نمی‌بریم که بخواهیم ته چاه سینه زنی کنیم بلکه در دوره‌ای هستیم که در هر کوی و برزن می‌توانیم عزاداری داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.