سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰۰ هکتار مبارزه با زنگ زرد گندم در استان مرکزی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از مبارزه با زنگ زرد گندم در ۷۰۰ هکتار از مزارع استان و نبود خسارت به دلیل اقدامات به موقع خبر داد.

قدمی با اشاره به بررسی مستمر وضعیت مزارع استان مرکزی توسط کارشناسان شبکه مراقبت، بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌های بارندگی سال جاری، از اواخر فروردین‌ماه مبارزه با زنگ زرد در مزارع استان مرکزی شروع شد.

وی ادامه داد: مزارع ساوه، دلیجان و محلات احتمال درگیری بیشتری با این آفت داشتند که بررسی به موقع انجام و در موارد محدود کانون کوبی مزرعه انجام و این آفت در محل رشد از بین رفت و گسترش پیدا نکرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: هم‌اکنون گندم سه شهرستان مذکور از پروسه زمانی که احتمال درگیری با این آفت را داشت خارج شده‌اند و خطر تهدید کننده وجود ندارد.

قدمی افزود: برخی نقاط سردسیر استان هنوز گندم سبز و خرمایی دارند که بسیار محدود و رصد نیز به دقت انجام می‌شود که این مزارع نیز با آفت زنگ زرد درگیر نشوند.

وی در خصوص مبارزه با دیگر آفات و وضعیت مزارع گندم استان نیز تصریح کرد: ۲۱۰ هزار هکتار مزارع گندم استان مرکزی مورد مبارزه با سن مادر و پوره قرار گرفتند، در برخی از مزارع به صورت محدود آفت وجود داشت که سم پاشی به موقع انجام شد و در مجموع امسال به گندم استان از آفت، خسارتی وارد نشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.