سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارگاه خاتم پل خلیج فارس را می سازد

پل خلیج فارس با سرمایه‌گذاری سه‌گانه دولت، بازار سرمایه و سازمان منطقه آزاد قشم در حال ساخت است.

این پل جزیره قشم راه به سرزمین مادری متصل می کند.

 مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درباره ساخت پل خلیج فارس گفت: طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل با نظر مثبت رهبر معظم انقلاب در دولت شهید رئیسی پس از وقفه چند ساله وارد مرحله ساخت شده است که تا سه سال و نیم آینده به بهره برداری می‌رسد.

فرزین حقدل افزود: اعتبار این طرح بیش از ۸۵۰ میلیون یورو است که به صورت سرمایه‌گذاری سه‌گانه دولت، بازار سرمایه و سازمان منطقه آزاد قشم تامین خواهد شد.

وی گفت: این ابر طرح دارای چهار بخش مجزای پل خلیج فارس، توسعه بندر کاوه تا ظرفیت دو میلیون TEU (واحد شمارش کانتینر)، ایجاد شبکه بزرگراهی و شبکه ریلی با هدف گسترش بزرگراه‌ها و راه‌آهن ملی کشور به جزیره قشم است.

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در طرح ملی شبکه ارتباطی خلیج فارس افزود: افزون بر اینکه این طرح برای مردم و سرمایه‌گذاران فعال در منطقه آزاد قشم بسیار حائز اهمیت است، نقش اثر بخشی بر روی GDP (رشد تولید ناخالص داخلی کشور) خواهد داشت.

حقدل گفت: سواحل عمیق جزیره قشم مزیت مهمی برای پهلوگیری کشتی‌ها با تناژ ۳۰۰ هزار تُن به بالا را دارد که این فرصت موجب پیوند اقتصاد ملی ایران از طریق طرح جامع خلیج فارس در قشم با اقتصاد جهانی می‌شود.

وی با اعلام اینکه این طرح تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: پایه‌های خُشکی پل آماده است و شش کیسون بخش دریایی در دو حوضچه خُشک ساخته شده که به زودی در جایگاه خود در آب نصب می‌شود.

ساخت پل ملی خلیج فارس به طول سه هزار و ۴۳۰ متر در سال ۱۳۹۰ آغاز شد که پس از یک دهه توقف در دولت رییس جمهور شهید از سر گرفته شد و در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز در زمان اعلام شده به بهره برداری می‌رسد.

ساخت این طرح ملی به دست متخصصان داخلی و به عاملیت قرارگاه سازندگی خاتم در حال انجام است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
سعید
۱۳:۲۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
این پروژه حدود 30 سال پیش خیلی هزینه مطالعاتی داشت ولی عملا نتیجه ای نداشت ان شالله که به قولی مثلی پل کوچک روی دریاچه ارومیه نشود با کلی هزینه از بیت المال (که بیت الحال عده ای شده است.)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
آقا این پل هم شبیه پل دریاچه ارومیه نباشد که دریاچه رو خشکاند!!!! ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
تونل هرمز یا کانال هرمز بهترین گزینه برای اقتصاد ایران و جهان هست و می تونه بیشتر از نفت درامد داشته باشه. مثل کانال کاله انگلیس و فرانسه! راه به کشور های خلیج فارس
بهترین راه برای کشور های شمالی و شرقی و غربی ایران زمین!
قدرت نفوذ ایران هم بیشتر میشه جای کارگرهای هندی ایرانی ها اونجا جایگزین میشن!
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
یه سالن ورزشی هم روستای مابسازید
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
زنده باد سپاه ایران
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
چهارکیلومتر آسفالت سالم تو جاده های کشور نداریم همه چاله و چوله و شکسته، یکنفر نیست این وزیر راه و شرمساری را استیضاح بکنه؟!
ایرانی
۰۹:۰۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
خدا وند لعنت کن کسی را که این طرح را ده سال راکت گذاشت
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
خدا یار و نگهدارتان
مهدی
۰۸:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
چه بخور بخوری بکنن آقایان سر این پروژه
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
چه جالب
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
اگه دست چینی ها یا ژاپنی ها بود ۳ ساله اونم با کیفیت بالا به بهره برداری میرسید
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
اینطرف پل و طرف دیگر جزیره را هم قطر تونل سازی کند ،خودش از محاصره در میاد ،البته حتما قید کنید که هیچوقت هیچ ادعایی راجع به جزیره یا نیمه اتونل طرف ایرانی ندارد ،البته هزینه ها همه مربوط بخودشان اگر می‌خواهند به بقیه آسیا متصل شوند ،احمقند اگر نپذیرند
نا شناس
۰۹:۲۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
قشم كجا و قطر كجا فاصله بين انها حدود 400 كيلومتر است
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
مناسبات مهمی را در جزایر برگزار کنید ،تنبها و ابوموسی فراموش نشود ،مناسبتهای شاد و مسابقات بیاد ماندنی ترند ،مسابقات ورزشی زیادی غیر از فوتبال را میتوان برگزار کرد .
حسین
۰۸:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
مثل آزادراه قزوین رشت
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
یه پل ۳۵۰۰ متری رو ۱۳ ساله میخواید بسازید تازه ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته آقای احمدی نژاد قرار بوده بسازه ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته نساخته
امید
۰۷:۵۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
سلام افرین احسنت خسته نباشید خدا قوت قرارگاه خاتم کار رو تمام کن تا بادگاری در تاریخ از زحمات شما بماند کار بسیار بزرگ و ماندگاری است از صمیم قلب به شما خسته نباشید میگم