سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین مورد ابتلا به تب دنگی در خراسان رضوی ثبت شد

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نخستین مورد ابتلا به تب دنگی و آلوده به ویروس پشه آئدس در مشهد ثبت شد.

زهرا نهبندانی رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمار مردی ۴۳ ساله است که در ۲ هفته گذشته سابقه سفر به کشور امارات داشته است.

او افزود: این بیمار با علائم تب، بثورات پوستی و بدن درد در تاریخ ۲۰ خرداد ماه به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مراجعه کرد و نتیجه آزمایش‌های وی مثبت و در این بیمارستان بستری شد و درمان‌های نگه دارنده و سرم تراپی برای وی انجام شد.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: خوشبختانه این بیمار با حال عمومی مساعد از بیمارستان مرخص شده است.

نهبندانی بیان کرد: هم اینک کشور‌های عراق، امارات، پاکستان، افغانستان، عمان، عربستان، یمن، قطر و تمام کشور‌های خلیج فارس آلوده به پشه آئدس هستند و بیماری تب دنگی در این کشور‌ها شایع است.

او تصریح کرد: در ایران نیز استان سیستان و بلوچستان شهر چابهار، گیلان، تمامی شهر‌های استان هرمزگان، بوشهر، عسلویه و کنگان آلوده به پشه آئدس مهاجم ناقل بیماری تب دنگی هستند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: توصیه می‌شود افرادی که به این شهر‌ها و کشور‌ها سفر می‌کنند پس از بازگشت از زمان سفر خود را به مرکز بهداشت نزدیک محل سکونت خود را اعلام کنند و تا ۱۴ روز علائم خود را به لحاظ بروز بیماری تب دنگی کنترل کنند و در صورت بروز علائم و بدحالی به مراکز بهداشت یا بیمارستان مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.