سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید رئیس دادگستری راور بر لزوم رسیدگی به مطالبات کارگران معادن

رئیس دادگستری راور گفت: مطالبات و مشکلات کارگران این شهرستان باید از سوی دستگاه‌های متولی در اسرع وقت و به طور ویژه بررسی و رسیدگی شود.

مسلم کاربخش در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم، هدف از تشکیل جلسه را شنیدن مشکلات کارگران معادن زغال سنگ همکار و هجدک اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بهترین اقدامی که به نفع همه می‌باشد و می‌توان انجام داد؛ این است که معادن زغال سنگ در صورت امکان به بخش خصوصی واگذار شود و این موضوع باید از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجلس مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی افزود: مسئولین شرکت زغال سنگ باید مشکلات و مطالبات کارگران را بشنوند و برای رفع این مشکلات بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهند و پیگیری به موقع، قطعاً می‌تواند از اعتراضات و تحصن کارگران در معادن جلوگیری کند.

این مقام قضایی، با اشاره به اینکه کارگران معادن باید به این موضوع آگاه باشند؛ که تحصن و اعتراض و تعطیلی کار، نه تنها کار را برای آنان بهتر نمی‌کند؛ بلکه تعطیلی معادن بیشتر به ضرر خود کارگران تمام خواهد شد، افزود: از کارگران درخواست داریم؛ در هیچ شرایطی اقدام به تعطیلی معادن نکنند و در کنار انجام کار، پیگیر مطالبات بحق خود نیز باشند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری راور در ادامه، از اعضای شورای کارگری حاضر در جلسه خواست، مشکلات و همچنین مطالبات کارگران معادن ذغال سنگ هجدک و همکار را مطرح کنند.

دادستان عمومی و انقلاب راور، در ادامه ضمن تشکر از زحمات کلیه کارگران معادن، اظهار کرد: دنیای مادی غرب، امروز به کارگر به عنوان یک نیروی تولید ثروت نگاه می‌کند و در صورتی که اسلام نگاه ارزشی به نیروی کار دارد و کارگر را یک نیروی ارزشی می‌داند، چرا که کار در نظر اسلام دارای ارزش است و این جلسه نیز برای پیگیری مشکلات و مطالبات کارگران برگزارشده است.

مجتبی استوار زاده، با بیان اینکه معدن یکی از موضوعات حقوق عامه است و دادستانی حمایت قانونی خود را از حوزه معدن اعلام می‌دارد، افزود: دادستانی در صدد شناسایی چالش‌ها و موانعی که در این حوزه وجود دارد؛ است و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات بکار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: باید به کار به عنوان یک فرهنگ نگاه کنیم؛ چرا که اگر به کار به عنوان یک وسیله نگاه کنیم، از خیلی مسائل عقب می‌مانیم و همچنین مسائل و مشکلات اقتصادی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، گره خورده به این موضوع است.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، با بیان اینکه توسعه اشتغال یک اقدام مهم و پیشگیرانه از وقوع جرم است و نقش بسزایی در کاهش جرایم خواهد داشت، عنوان کرد: حمایت از کارگران در همه حال وجو دارد و ما خواستار این هستیم که درهیچ صورت، کار و تولید حتی برای یکساعت هم تعطیل نشود؛ چرا که با تعطیلی واحد تولیدی، کارفرما، کارگر و همه کسانی که در بطن کار قرار دارند؛ ضرر می‌کنند و در مجموع اقتصاد ضرر می‌کند.

جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با حضور رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، معاون فرماندار، رئیس اداره اطلاعات، فرماندهی انتظامی، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، مسئولین معادن ذغال سنگ همکار و هجدک، نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از اعضای شورای کارگری معدن و رئیس اداره تأمین اجتماعی، در سالن شهید نوروز زاده دادگستری شهرستان راور برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.