سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اختتامیه آبادیران مطرح شد؛

تدوین بسته حمایتی ابادیران برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناوری

دستیار معاون علمی رئیس جمهور گفت: بسته حمایتی برنامه ملی ابادیران برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور تدوین و رونمایی شده است.

حمیدرضا شکری در آیین اختتامیه دومین نمایشگاه ایادیران، این نمایشگاه را بزرگترین نمایشگاه در حوزه محرومیت زدایی دانست و گفت:  اینکه در این رویداد ۴۵ نهاد حضور دارد، کار کمی نیست و با توجه به شرایط کشور که در شرایط خاص انتخاباتی قرار دارد، توانست با بهترین کیفیت و شیوه برگزار شد.

او موضوع ابادیران را موضوعی مهم برای همه نهادها دانست و ادامه داد: برای برگزاری این نمایشگاه همه دستگاه‌های مرتبط با محرومیت زدایی چون کمیته امداد امام خمینی، بنیاد مستضعفان،  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  کمیته امداد امام خمینی,، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی و بنیاد کرامت و سایر نهادها به خط شدند و مشارکت داشتند.

شکری با بیان اینکه بسته حمایتی برای برنامه ملی ابادیران تدوین و رونمایی شده است، خاطرنشان کرد: این بسته برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و گروه‌های جهادی  تهیه شده است.

دستیار معاون علمی ریاست جمهوری تاکید کرد: ولی با یک نمایشگاه یک ساله نمی توان کلیه چالش‌های حوزه محرومیت زدایی را برطرف کرد و هر شرکتی که به برنامه ملی آبادیران تعامل داشتند توانستند از طریق نهادهای مرتبط با محرومیت زدایی، بازار خوبی کسب کرده‌اند.

دستیار معاون علمی،  فناوری و اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد: برنامه ملی آبادیران و دبیرخانه آن آمادگی دارد تا با شرکت‌ها تعامل حداکثری داشته باشد و دست آنها را در دست نهادهای متولی این حوزه قرار دهد.

شکری با بیان اینکه کار اصلی ما برای این نمایشگاه آغاز می شود،  ادامه داد: از فردا شرکت‌های فعال در حوزه ابادیران می توانند برای دریافت بسته های حمایتی ابادیران مانند دریافت وام های کم بهره مراجعه کنند.

شکری با اشاره به انعقاد قرار دادهایی در این نمایشگاه گفت: آن دسته از تفاهم نامه ها و توافق نامه هایی که. در این نمایشگاه به امضا رسید در صورتی که نیاز به پیگیری داشته باشد این برنامه حمایت کامل از شرکت‌ها خواهد داشت.

مدیر برنامه ملی آبادیران هدف این نمایشگاه را مردمی کردن اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد و گفت:یکی دیگر از برنامه های دیگری که در این نمایشگاه رونمایی شد، غرفه موکب اربعین است که در آن 90 شرکت محصولات خود را مرتبط با حوزه  اربعین ارائه شد و مورد استقبال قرار گرفت.

شکری ادامه داد: اگر بخواهیم آبادانی کشور را رقم بزنیم راهی نداریم حز توسعه نوآوری و فناوری نداریم و وعده صادق رفع فقط با جریان نوآوری خواهد بود.

اکبری، دبیر اجرایی دومین نمایشگاه ملی آبادیران نیز با اشاره به برگزاری رویدادها و پنل‌ها مطرح کرد: در این نمایشگاه ۵ پنل در مسئله کشاورزی در مسکن ۷ پنل در سلامت ۷ پنل و در صنایع نرم نیز ۸ پنل رقم خورد. 

او با بیان اینکه ۹ محصول در غرفه آبادیران رونمایی شد گفت: این محصولات شامل نمایشگاه مجازی، فیزیوتراپی خانگی، رونمایی از سیستم باز چرخانی کشت ترکیبی، ویلچر برقی، دستگاه خشک کن میوه، محصولات ارتقای سواد اقتصادی کودکان مناطق کمتر برخوردار، سامانه سمای کنترل و پهپاد ۱۶ لیتری سمپاش است.

وی گفت: همچنین در افتتاحیه دومین دوره نمایشگاه آبادایران یک توافقنامه فی با بین معاونت علمی و ستاد محرومیت زدایی منعقد شد تا به استارت‌آپ‌های دانش‌آموزی کمک شود.

وی گفت: در بخش توسعه بازار شرکت‌ها ۹۰ یادداشت تفاهم اولیه، ۷۰ تفاهم‌نامه آباد ایران و ۹۰ قرارداد تنظیم شده است.

اکبری در پایان تاکید کرد: در موضوع اربعین از کتاب علمداران دانش رونمایی شد و ۹۰ شرکتی که به زائران اربعین خدمات ارائه می‌دهند در موکب خادم الرضا محصولات آن‌ها موجود بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.