سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار‌ها‌ی دامپزشکی آذربایجان‌غربی در خصوص شیوع بیماری تب کریمه کنگو

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری خطرناک تب کریمه کنگو بخصوص در آستانه عید قربان، گوشت قرمز را از مراکز مورد تایید دامپزشکی خریداری کرده و به وجود مهر دامپزشکی بر روی لاشه‌ها دقت کنید.

سید امید خلیل‌زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده‌ای از افرادسودجو و فرصت طلب اقدام به کشتار و فروش دام‌های مشکوک در میادین و چهار راه‌های بزرگ شهرزیر پوشش دام قربانی و نذری می‌کنند، توصیه می‌شود شهروندان گرامی دام‌های قربانی خود را ترجیحاً در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل‌های تعیین شده از طرف شهرداری‌ها و مشاوره با ماموران دامپزشکی ذبح کنند.

وی اضافه کرد: شهروندانی که تصمیم دارند امسال سنت حسنه قربانی را انجام دهند، حتما هشدار‌ها‌ی دامپزشکی را در خصوص شیوع بیماری تب کریمه کنگو جدی بگیرند.

خلیل‌زاده تصریح کرد: اکیپ‌های سیار کنترل بهداشتی شبکه ها‌ی دامپزشکی با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابی‌ها) در روز عید قربان برخورد قانونی خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: شهروندان پس از ذبح دام، لاشه دام را حداقل به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگه داری و سپس اقدام به خرد کردن و استفاده از گوشت کنند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی افزود: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی در روز عید قربان با شماره تماس ۳۲۷۷۸۷۰۱ و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ و شماره تلفن ۳۲۴۲۶۸۴۸ و ۳۲۴۲۶۹۴۸ شبکه دامپزشکی از ساعت ۶ صبح الی ۱۴ ظهر آماده ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.