سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سایه رزمایش دریایی روسیه در کارائیب رخ داد؛

اعزام زیردریایی هسته‌ای آمریکا به گوانتانامو 

آمریکا در واکنش به رزمایش دریایی روسیه در کارائیب زیردریایی هسته‌ای خود را به خلیج گوانتانامو فرستاد.

پس از اینکه ناوگانی از کشتی‌های جنگی روسیه و یک زیردریایی روز چهارشنبه قبل از تمرین‌های نظامی برنامه‌ریزی‌شده به سواحل کوبا رسیدند، نیروی دریایی ایالات متحده یک زیردریایی هسته‌ای را به خلیج گوانتانامو در کوبا ازاعزام کرد.

فرماندهی جنوبی ایالات متحده (Southcom) در بیانیه‌ای در پلتفرم اجتماعی ایکس اعلام کرد که یو اس اس هلنا USS Helena، یک زیردریایی تهاجمی سریع هسته ای، روز پنجشنبه به آب‌های نزدیک پایگاه ایالات متحده در خلیج گوانتانامو رسید.

انتظار می‌رود زیردریایی اتمی روسیه کازان، ناو روسی گورشکوف، نفتکش ناوگان نفت پاشین و یدک کش نجات نیکولای چیکر تا آخر هفته قبل از تمرینات هوایی و دریایی پیش بینی شده در دریای کارائیب در کوبا بمانند. این رزمایش به عنوان نمایش قدرت در میان تنش‌ها بر سر کمک غرب به اوکراین تلقی می‌شود.

مقامات دولت بایدن گفته اند که این رزمایش‌ها تهدیدی برای ایالات متحده محسوب نمی‌شود، اما نیروی دریایی چندین کشتی خود را برای تحت الشعاع قرار دادن کشتی‌های روسی فرستاده است. اینها شامل دو ناوشکن نیروی دریایی و دو کشتی بکسل کننده تجهیزات سونار برای ردیابی زیردریایی است. یک ناوشکن دیگر، یک کاتر گارد ساحلی و یک هواپیمای گشت دریایی P-۸ در سایه کشتی‌های کرملین هستند.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره بازی‌های جنگی روسیه به خبرنگاران گفت: ما برنامه‌های روس‌ها را برای این موضوع دنبال می‌کنیم. این تعجب‌آور نیست. ما قبلاً دیده‌ایم که آنها این کار را انجام می‌دهند.»

او گفت که ارتش ایالات متحده "همیشه، به طور مداوم هر کشتی خارجی را که در نزدیکی آب‌های سرزمینی ایالات متحده فعالیت می‌کنند، رصد می‌کند" و افزود که اگرچه پنتاگون این رزمایش‌ها را جدی می‌گیرد، اما آنها "تهدیدی برای ایالات متحده نیستند. "

رزمایش روسیه کمتر از دو هفته پس از آن برگزار می‌شود که بایدن به اوکراین اجازه استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط ایالات متحده را برای حمله به اهدافی در داخل روسیه نزدیک مرز داد.

سینگ گفت که دیدن فعالیت بیشتر روسیه در اطراف ایالات متحده «تعجبی نخواهد داشت».

ارتش ایالات متحده بر این باور است که کشتی‌های کرملین می‌توانند در ونزوئلا، یکی دیگر از متحدان مسکو توقف کنند و می‌توانند تا تابستان در منطقه باقی بمانند.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
اگر خطری نیستند، فرستادن زیردریایی امریکا ب منطقه هم ضروری نبود.
حسنی
۱۳:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
اینها نمی گذارند دنیا به آرامش برسند