سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبر انصارالله:

برخی از حکام عرب به سنگری برای محافظت از اسرائیل تبدیل شده‌اند

رهبر انصارالله یمن گفت: این مایه تاسف است که برخی از کشور‌های عربی به جای کمک به مردم فلسطین، خود را به سنگری برای محافظت از اسرائیل تبدیل می‌کنند.

«سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود در روز پنجشنبه با بیان اینکه مایه تاسف است که برخی از کشور‌های عربی به جای کمک به فلسطین و مردم آن، خود را به سنگری برای محافظت از (رژیم) اسرائیل تبدیل می‌کنند؛ تصریح کرد: دلیل این تبانی و همکاری اکثر کشور‌های عربی با دشمن اسرائیلی چیست؟

وی افزود: اکثر مردم با قلب خود همدردی می‌کنند، اما در سطح عملی، حتی در مراحل ساده موجود، به طور مؤثر حرکت نمی‌کنند.

رهبر انصارالله افزود: واقعیت دشمن اسرائیلی و واقعیت آمریکا در حدی نیست که انتظار نداشته باشیم این کشور‌ها چاره دیگری نداشته باشند. وی ادامه داد: مشکل اینجاست که این کشور‌ها ابتدا از پایداری مجاهدان غزه با وجود نسل کشی گسترده، کشتار روزانه و گرسنگی، درس نگرفته بودند. مجاهدان غزه با توانایی‌های محدود خود ۸ ماه است که در یک نبرد مستمر با دشمن اسرائیلی مقابله می‌کنند.

سید الحوثی خطاب به کشور‌های عربی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، گفت: چرا عبرت نمی‌گیرند و از موقعیت شریف جبهه‌های پشتیبانی از جمله موضع مردم ما یمن بهره نمی‌برند؟ جایگاه کشور ما در سطوح رسمی و مردمی درس عبرت همه این کشورهاست.

وی اضافه کرد: کشور ما با وجود رنج بسیار زیاد، جنگ، محاصره و حمله همه جانبه به آن، موضع شرافتمندانه‌ای را اتخاذ می‌کند که بیانگر انسانیت و اخلاق آن است. شرم آور است که عده‌ای در آمریکا، اروپا و استرالیا به انگیزه‌های انسان دوستانه عمل می‌کنند و بعد جایگاه کشور‌های عربی به درجه‌ای نمی‌رسد که اجازه اقدام مردمی را بدهند. در غرب با وجود جلوگیری از تحویل غذا به دانشجویان معترض، آنها همچنان، فعال و مصمم به ادامه حرکت خود با انگیزه انسان دوستانه هستند.

الحوثی تأکید کرد: انسانیت اعراب و وجدان انسانی و ایمانی و اسلامی آنها مُرده و ارزش‌ها و اخلاق از بین رفته است. دشمن اسرائیلی نه توانست به حرکت مجاهدان در نوار غزه پایان دهد و نه آنها را از بین ببرد و نه اسرای خود را بازگرداند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
محمودزاده
۱۴:۴۶ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
برای اینکه انان شرافت عربی خود را در جنگ قادسیه و در پشت دروازه های شهر تاریخی تیسفون جای گذاشتن و این را تو با یک قواره لباس و یک شمشیر به اثبات رساندی
ناشناس
۰۶:۰۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
اصل همینه که شما عزیزان چیزی برای از دست دادن ندارید! چسبیده به کرسی و مقام هم نیستید اما بن سلمان فلکزده میان آرزوهای شداد گونه اش اسیر است.
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
آن اعراب خائن به همکیش خود جز نوکری اربابان ودیکتاتوری ملتشان چیزی بلد نیستند