سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام خبر داد؛

جزئیات پیشنهادهای جبهه اصلاحات به پزشکیان

سخنگوی جبهه اصلاحات جزئیات پیشنهادات این جبهه به پزشکیان را تشریح کرد.

جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در گفت‌وگویی گفت: ما نقدهای زیادی نسبت به بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری داشته و داریم. نقد مشخص ما تحمیل آیین‌نامه شورای نگهبان به قانون اساسی و بعد تسری آن به مسئله حق انتخاب شدن است. ما شاهد بودیم که خیلی از افراد واجد شرایط از جریان‌های مختلف و همچنین زنان کشورمان ثبت‌نام کرده بودند اما در لیست تأیید صلاحیت‌ شدگان قرار نگرفتند. 

وی افزود: با توجه به شرایطی که در جبهه تعریف شده بود و دعوتی که جبهه اصلاحات از آقای پزشکیان انجام داد، ایشان به عنوان یکی از کاندیداهای جبهه اصلاحات حضور پیدا کرد و مورد تایید واقع شد، ما این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و ایشان مورد حمایت تمام و کمال جبهه اصلاحات و احزاب عضو خواهد بود.

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: گفتگو با آقای پزشکیان بیشتر موضوعات فرهنگی و اجتماعی مورد نظر بوده. تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد، قوانینی که متأسفانه شاید خلاف قانون اساسی یا خلاف منافع اکثریت مردم و منافع ملی ترسیم، تدوین و حتی مصوب شده است و به جای آنکه هنجار ایجاد کند به سمت ناهنجاری رفته از جمله این صحبت‌ها بود. 

سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: بحث هویت‌بخشی به جایگاه رئیس‌جمهور به عنوان دومین شخص رسمی کشور براساس اصول ۱۱۳ و ۱۲۱ قانون اساسی به عنوان پاسدار قانون اساسی و مواردی که حقوق ملت مورد تضییع واقع شده، موضوع آزادی بیان، اجرای بدون تنازل قانون اساسی به ویژه فصل ۳ قانون اساسی که با حقوق مردم سروکار دارد،‌ از جمله موضوعاتی بود که با آقای پزشکیان درباره آن گفت‌وگو کردیم.

امام بیان کرد: انتظارمان این است که آقای پزشکیان بیشتر به ناکارآمدی‌های موجود، مسببین آن و شرایط نابرابری که برای برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی پیش‌روی ایشان است، بپردازد. به این‌‌ها اضافه کنید وضعیت اقتصادی و تورم، تحریم‌ها و ناکارآمدی که در سه سال اخیر باعث افزایش مشکلات معیشتی مردم شدند.

منبع: ایلنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.