سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقری: نگاه راهبردی ایران تحکیم پیوند‌ها با عراق است

سرپرست وزارت امور خارجه در نشست خبری با وزیر امور خارجه عراق گفت: نگاه راهبردی ایران تحکیم پیوند‌های همه جانبه با کشور عراق است.

علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران امروز پنجشنبه با فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفتگو کرد.

باقری در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه عراق گفت: ابتدا لازم می‌دانم از مهمان نوازی و استقبال برادرانه‌ی مقام‌های عراقی تشکر کنم. این روز‌ها ما داغدار از دست دادن دو شخصیت مهم ایران آقای رییسی، رئیس جمهور و آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه پرتلاش ایران هستیم. این ضایعه بزرگ موجب شد موج پیام‌های تسلی بخش از سوی کشور‌ها به ویژه عراق به ایران سرازیر شود.

وی افزود: ما شاهد حضور هییت‌های مختلف از مقامات عالی رتبه کشور عراق برای تسلیت به مردم و دولت ایران بودیم. آقای نخست وزیر، رییس جمهور و مسئولان محترم از مجلس، نهاد‌های فرهنگی و مردمی عراق حضور پرشوری را در آیین ادای احترام به شخصیت این شهدا داشتند. ما قدردان این حضور از سوی دولت و ملت عراق هستیم.

سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه در خصوص روابط ایران و عراق گفت: ما دو ملت با ریشه مشترک تمدن مشترک و با فرهنگ مشترک و همین طور دو ملت با سرنوشت مشترک هستیم. همراهی و همبستگی ما ابدی است و پیوند میان دو ملت به نفع امنیت و ثبات و پیشرفت در دو کشور است. 

وی ادامه داد: نگاه راهبردی ایران تحکیم پیوند‌های همه جانبه با کشور عراق است و این اراده از عالی‌ترین مقامات ایران تا سطوح میانی وجود دارد.

باقری درباره دیدار امروز خود با فواد حسین اظهار داشت: در نشست امروز علاوه بر موضوعات دوجانبه که روابطی بسیار گسترده و عمیق است، به مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز اشاره شد. آن نکته میان مهم ایران و عراق اشتراکات نیست بلکه استفاده هوشمندانه از فرصت‌های پیش رو است. 

وی خاطر نشان کرد: ایران و عراق دو رکن ثبات منطقه هستند و دارای مسئولیت برای تحکیم صلح و ثبات در منطقه هستند. ایران و عراق دو شریک پایدار در این عرصه هستند.

سرپرست وزارت خارجه در خصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: در خصوص جنایت و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه نگاه دو کشور مشترک است و باید نسل کشی پایان یابد. امروز در غزه مواجه با نسل کشی آشکار هستیم. یک طرف صهیونیست‌های مسلح متجاوز و یک طرف ملت مستحکم است که نگذاشته صهیونیست‌ها به اهداف خودشان دست پیدا کنند. این یعنی پیروزی ملت غزه.

وی افزود: ما هر دو بر توقف بدون شرط نسل کشی صهیونیست‌ها تاکید داریم و معتقدیم کشور‌های اسلامی باید ظرفیت‌های خود را تجمیع کنند. معتقدیم که باید به مردم غزه کمک رسانی بدون قید و شرط شود. ما و عراق باهم متفقیم و تلاش داریم از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم تا در این شرایط در کنار مردم مظلوم فلسطین باشیم.

باقری تاکید کرد: صهیونیست‌ها به دلیل ناکامی ممکن است دامنه تجاوز را تسری دهند. باید گفت شما یکبار دچار خطای راهبردی شدید و نابخردانه به مرکز ایران در دمشق حمله کردید، اما در مقابل ایران قاطعانه پاسخ داد و متجاوز را تنبیه کرد.

وی افزود: ایران در عملیات وعده صادق ثابت کرد از همه ظرفیت‌ها برای صلح در منطقه استفاده می‌کند و اجازه نخواهد داد هیچ کس در امنیت منطقه خلل وارد کند. ما تاکید می‌کنیم همه کشور‌های منطقه در تعامل و همبستگی برای ساختن منطقه‌ای امن در کنار هم هستند. این صهیونیست‌ها هستند که اصلی‌ترین عامل بی ثباتی در منطقه هستند.

باقری در ادامه در خصوص رفتار متناقض آمریکا اظهار داشت: ما بر این باوریم اگر آمریکایی‌ها در ابتکارات سیاسی و توقف جنگ جدی هستند، لازم نیست خیلی به خود زحمت دهند. آنها دست از کمک به صهیونیست‌های اشغالگر بکشند. آمریکایی‌ها نمی‌توانند از یک طرف پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را به صهیونیست‌ها بدهند و از طرف دیگری با چهره صلح دوستانه ابتکار سیاسی را در دست خود بگیرند.

وی تصریح کرد: ایران و عراق تاکید دارند باید هرچه زودتر جنایت جنگی صهیونیستی‌ها در غزه پایان پذیرد و کمک رسانی بدون قید و شرطی جاری شود.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: در پایان بار دیگر اعلام می‌کنم که ایران و عراق همواره دو ستون رخنه ناپذیر و ثبات در منطقه هستند.

برچسب ها: عراق ، ایران ، وزارت خارجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۰۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
نگاه؟؟؟!!! راهبرد؟!!!؟؟!؟؟ جالبه آدم چیزهایی میشنوه؟؟ ی دلار چند تومنه؟همین الان حالا سوال بعدی دلار الان چند تومنه؟؟اخه حتی نمی‌تونید دلار و مسکن و هزار تا چیز رو کنترل کنید الان نگاه راهبردیتون دیگه چیه؟اصن راهبرد یعنی چه؟
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
بس کنین تورو خدا بفکر مردم باشین
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
نگاه راهبردی خخخخخخخخخخخ
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
لطفا راه وزیر شهید را بروید
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
عراق نمیخاد با ما تحکیم پیوند داشته باشه چرا به سرتون نمیشه
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
چهار کیلومتر آسفالت سالم تو مملکت نداریم همه شکسته و همه چاله و چوله یعنی وزیر راه و شرمساری چه داره میکنه با این کشور؟!!
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
عراق هیچ روابط اقتصادی و همکاری با ایران ندارد و نخواهد داشت
امیر
۱۸:۱۲ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
شما راست میگی ولی اونا این کار رو نمی خوان یعنی کل دنیا نمی خواد با شما محکم در روابط باشه حالا دلیلش چیه؟ خدا داند
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
آقای باقری دمتون گرم راه وزیر شهید را ادامه دهید
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
اینقدر سیاست خارجی به فلاکت افتاده،اینقدرجرات ندارید که باین مردک عرب بفهمونیدکه جزایرسه گانه متعلق به ایران بوده وهست،غرامت جنگ تحمیلی بماندطلبتون.
مهدی
۱۵:۲۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
لعنت خدابرعراق وعراقی همه چیزایرانومفت میبرن ازآب وبرق مجانی تامحصولات کشاورزی بعدمسولین بی عرضه ماهم فقط تماشاچی هستن
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
چهار کیلومتر آسفالت سالم تو مملکت نداریم همه شکسته و همه چاله و چوله یعنی وزیر راه و شرمساری چه داره میکنه با این کشور؟!!