سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای کاخ سفید در خصوص موافقت اسرائیل با پیشنهاد آتش بس 

مشاور امنیت ملی ایالات متحده، ادعا کرد که اسرائیل با وجود عدم اعلام عمومی، از پیشنهاد آتش بس مورد حمایت سازمان ملل استقبال کرده است.

جیک سالیوان، که در حاشیه اجلاس سران گروه ۷ صحبت می‌کرد، گفت که هدف این است که شکاف‌های باقی مانده با حماس را پر شود، حماس که به گفته ایالات متحده، به پیشنهاد آتش بس پاسخ داد و چندین اصلاحیه درخواست کرد تا به سرعت به توافق برسد.

نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بار‌ها تاکید کرده است که اسرائیل قبل از شکست حماس به جنگ پایان نخواهد داد.

گفتنی است؛ قطعنامه پیشنهادی آمریکا در زمینه آتش بس در نوارغزه، بدون هیچ مخالفت و وتویی در نشست روز دوشنبه به وقت محلی این شورا (۱۰ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۲۱ خرداد ۱۴۰۳) تصویب شد.

در این قطعنامه هفت بندی آمده است که قطعنامه پیشنهادی آمریکا تمام قطعنامه‌های مربوطه در مورد وضعیت خاورمیانه از جمله موضوع فلسطین را یادآور می‌شود و بر اهمیت تلاش‌های دیپلماتیک مستمر مصر، قطر و آمریکا با هدف دستیابی به یک توافق آتش‌بس جامع شامل سه مرحله تاکید می‌کند.

در این قطعنامه آمده است: از پیشنهاد آتش‌بس جدید اعلام شده در ۳۱ مه (۱۱ خرداد) که (رژیم) اسرائیل آن را پذیرفت، استقبال می‌کند و از حماس می‌خواهد که آن را نیز بپذیرد و از هر دو طرف می‌خواهد که شرایط آن را به طور کامل بدون تاخیر و بدون قید و شرط اجرا کنند.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسنی
۰۰:۳۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
بغیر از ظالمان هیچ کس از آمریکا خیر ندیده است