سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدررفت ۲۵ درصدی آب در شبکه آبرسانی اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از هدررفت ۲۵ درصدی آب تولیدی در استان خبر داد.

علی حیدری اناری گفت: ظرفیت آب زیرزمینی دشت اردبیل حدود سه میلیارد متر مکعب است و در سال‌های اخیر مصرف زیاد و اضافه برداشت‌ها موجب افت ۱۳ متری آبخوان و پایین آمدن کیفیت آب و خاک و شور شدن آنها شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: برای جلوگیری از هدر رفت آب مقوله آموزش، ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و رعایت الگوی کشت در اولویت برنامه‌های این شرکت قرار گرفته است.
او با بیان اینکه مصارف صنعتی و خانگی از طریق کنتور کنترل می‌شود، گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی هرگونه اضافه مصرف و خارج از الگو به صورت آب آزاد محاسبه می‌شود.
حیدری افزود: در این بخش عمده هدررفت ناشی از مصرف بی‌رویه و بخشی هم مربوط به مصارف غیرضروری است که باید رعایت شود.
او با بیان اینکه پارسال زون‌بندی داخل شهر اردبیل به اتمام رسید، گفت: پیش از این تقسیم و توزیع آب به صورت جزیره‌ای بود و با اجرای این برنامه الان شبکه یکپارچه شده و فشار آب در سطح شهر یکنواخت است.
حیدری اناری ادامه داد: علاوه بر زون‌بندی، مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شام اسبی اردبیل هم در دست اجراست و این مخزن قرار است فشار زون‌های بالای شهر را تامین کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین از اجرای تصفیه‌خانه شورابیل خبر داد و گفت: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
او با بیان اینکه طرح ارتقای کیفی آب از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری امسال تحویل شرکت آب و فاضلاب شد، افزود: امسال علاوه بر اعتبارات اختصاص یافته سه هزار میلیارد ریال با مساعدت دستگاه‌های نظارتی به طرح‌های اضطراری و اولویت‌دار اختصاص یافته که از جمله آن اجرای خط انتقال و آبگیر پنج هزار متر مکعبی در مشگین‌شهر است.
حیدری اناری همچنین از افرایش ظرفیت آب در شهر‌های نمین و عنبران خبر داد و گفت: در شهر‌های نمین و عنبران ایستگاه پمپاژ هشت به شهر متصل شد و حدود ۱۵ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شهر افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل افزود: با راه‌اندازی یک چاه دیگر ظرفیت آب شهر‌های نمین و عنبران به ۱۴۵ لیتر بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.