سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حل مشکل آسیب‌های اجتماعی با کار عمیق فکری و پژوهشی

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: باید با کار عمیق فکری و تحقیق و پژوهش علمی برای حل برخی از مشکلات و معضلات اجتماعی و رفع ناهنجاری‌ها برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام حسین طهماسبی رئیس کل دادگستری استان یزد در جلسه با جمعی از روحانیون و طلاب یزد گفت: نظام فکری و منظومه عملی جمهوری اسلامی، ایران امروز را در همه زمینه‌های عقیدتی، معیشتی و اجتماعی نسبت به گذشته بسیار پیشرفته‌تر ساخته است.

وی افزود: این پیشرفت‌های عمیق تنها خلاصه در درون مرز‌های کشور نمی‌شود بلکه بسیاری از تأثیر‌های جمهوری اسلامی، خارج از مرز‌های جغرافیایی را نیز درنوردیده است. 

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: اگر به نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک پیکره کلی نگریسته شود، یک مجموعه رو به تعالی با پیشرفت‌های دقیق و عمیقی دیده می‌شود که در بعضی از جا‌ها و نقطه‌ها نیز دارای لک‌ها و نقص‌هایی است که باید با همکاری و هم اندیشی و هم افزایی آنها را نیز شناسایی و با تدبیر برطرف کرد.

طهماسبی تصریح کرد: نباید کل نظام جمهوری اسلامی را به واسطه برخی از مشکلات زیر سئوال برد، بلکه باید تلاش کرد که نقایص و مشکلات نیز حل کرد.

وی مطالبه گری و دغدغه مندی مجموعه طلاب و روحانیون را به فال نیک گرفت و بیان داشت: جنس فکر و اندیشه یک طلبه باید مطالبه گری باشد، اما انتظار است این مطالبه گری مطابق با اقتضائات، شرایط اجتماعی و همراه با راهکار‌های علمی و عملیاتی باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، ابراز داشت: تنها ذکر مشکلات، ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی جامعه، مشکلی را حل نمی‌کند، آنچه که می‌تواند به حل مسئله کمک کند، ذکر مشکل همراه با راهکار مناسب بر مبنای کار علمی و پژوهشی است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با کمک روحانیون، برنامه‌های قابل اجرا جهت رفع مشکلات فرهنگی، تدوین و اجرا شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.