سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعاملات اقتصادی ایران و بنگلادش با محوریت استان بوشهر افزایش پیدا می‌کند

رئیس کمیته مشترک ایران و بنگلادش گفت: تعاملات اقتصادی ایران و بنگلادش با ساز و کارهای تعریف شده با محوریت استان بوشهر افزایش پیدا می‌کند.

خورشید گزدرازی رئیس کمیته مشترک ایران و بنگلادش  اظهار کرد: از سال ۹۶ اتاق بوشهر معین تجاری کشور بنگلادش بوده و از آن زمان تاکنون در جهت توسعه مناسبات و معرفی فرصت های تجاری برای بازار ۱۷۰ میلیون نفری کشور بنگلادش اقدامات متعددی انجام گرفته است .

وی بیان کرد: از مهمترین اقدام‌های انجام شده می توان به برگزاری نشست‌های متعدد با سفیر و رایزن بازرگانی بنگلادش در تهران و سفیر و سفارتخانه ایران در بنگلادش، نشست با فعالان اقتصادی بنگلادش، بازدید از نمایشگاه DITF داکا و حضور در اجلاس D8 در داکا اشاره کرد.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر تصریح کرد: حضور سفیر و رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در نمایشگاه خرمای استان و دیدار با انجمن‌ها و تشکل‌ها و فعالان اقتصادی، برگزاری دوره آموزشی تجارت با بنگلادش، انجام طرح مطالعاتی پیرامون بنگلادش و تاسیس کمیته مشترک بازرگانی ایران-بنگلادش از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش است.

گزدرازی ادامه داد: مهمترین زمینه فعالیت کمیته مشترک بازرگانی ایران و بنگلادش، توسعه همکاری ها و افزایش مناسبات تجاری با کشور بنگلادش ، تلاش در مسیر توسعه ارتباطات و همکاری های فی مابین اتاق های بازرگانی دو کشور، برقراری ارتباط با سایر اعضا اتاق (دارای تعامل اقتصادی با بنگلادش)، شبکه سازی، هم افزایی، شناسایی مشکلات کار با آن کشور و تلاش گروهی برای حل مشکلات و معرفی فرصت‌ها است.

ایجاد ارتباط اتاق های بازرگانی کشور با اتاق های بازرگانی شهرهای مهم بنگلادش

وی بیان کرد: پیشنهادات این کمیسیون جهت توسعه همکاری ایران و بنگلادش شامل فراهم کردن امکان حضور رایزن بازرگانی ایران در بنگلادش، امکان ایجاد ارتباط اتاق های بازرگانی کشور با اتاق های بازرگانی شهرهای مهم کشور بنگلادش و امکان خواهرخواندگی یکی از بنادر مهم کشور با یکی از بنادر مهم بنگلادش است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر اظهار کرد: توجه به تعرفه های ترجیحی در روند تجاری بین دو کشور با هدف توسعه مراودات، امکان ارتباط مستمر ماهیانه سفارت جمهوری اسلامی ایران در داکا با کمیته مشترک بازرگانی ایران-بنگلادش به منظور بررسی راه های توسعه تجارت و اعلام گزارشات دوجانبه مربوط به آخرین تحولات از دیگر ظرفیت‎‌های پیش بینی شده برای توسعه تعاملات اقتصادی ایران و بنگلادش است.

رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و بنگلادش گفت: برگزاری نشست های مستمر رو در رو میان تجار دوطرف در حوزه های دارای ظرفیت، حضور فعالان و شرکتهای تولیدی کشور بنگلادش در حوزه های کشاورزی و معدنی در نمایشگاه‌های و جشنواره های برگزار شده در ایران، برگزاری دوره های آموزشی نحوه ورود به بازار بنگلادش با همکاری سازمان توسعه تجارت و سفارت محترم ایران در این ارتباط قابل بیان است.

افزایش مبادله هیات‌های تجاری بخش خصوصی 2 کشور

وی ادامه داد: فعال سازی مکانیسم تهاتر فی مابین دو کشور، پیگیری تسهیل همکاری های بانکی دوطرف، افزایش مبادله هیات‌های تجاری بخش خصوصی 2 کشور، تشکیل کمیته متناظر در کشور بنگلادش نیز مورد توجه ویژه قرار داد.

گزدرازی افزود: با همکاری سازمان توسعه تجارت و وزارت خارجه نشستی با سفیر بنگلادش در ایران گرفته شود و مسائل احصا شده با حضور سفیر و رایزن بازرگانی بنگلادش در ایران مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: کشور بنگلادش ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه مبادلات اقتصادی دارد و تلاش ما استفاده از این ظرفیت‌ها در جهت گسترش فعالیت‌ها است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.