سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۰ برابری صادرات محصولات گلخانه‌ای استان همدان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان از افزایش ۲۰ برابری صادرات محصولات گلخانه‌ای استان در دولت سیزدهم خبر داد.

حجت‌الله شهبازی با بیان اینکه بیشترین گلخانه‌های استان در شهر‌های همدان، کبودراهنگ، رزن و درگزین است، گفت: در دولت سیزدهم صادرات محصولات گلخانه‌ای استان بیش از ۲۰ برابر نسبت به دوره ۲۰ ساله قبل رشد داشته است.

او با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲، ۲۶۹ هکتار گلخانه در استان ایجاد شده است، گفت: صادرات محصولات گلخانه‌ای در مدت سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۹، یک دوره ۲۰ ساله، سه هزار تن بوده در حالی که در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بیش از ۶۱ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای از استان صادر شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه صادرات محصولات گلخانه‌ای به دلیل ارزآوری سبب افزایش درآمد گلخانه‌داران شده است، گفت: مقاصد صادراتی محصولات گلخانه شامل، روسیه، عمان، قطر، افغانستان، ارمنستان و عراق بوده است.

شهبازی گفت: محصولات صادراتی استان در بخش گلخانه‌ها شامل گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای رنگی و خیار است به گونه‌ای که ۷۰ درصد گوجه‌فرنگی، ۲۵ درصد فلفل دلمه‌ای رنگی و پنج درصد خیار صادر شده است.

او گفت: اکنون بیش از ۱۴۰ هکتار پرونده احداث گلخانه وجود دارد که با ابلاغ تسهیلات گلخانه‌ای وارد مسیر ساخته می‌شوند، توجیه طرح‌های گلخانه‌ای و تمایل به سرمایه گذاری در این حوزه نسبت به گذشته افزایش یافته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.