سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صمت:

کشور نیازی به ۳۷ خودروساز ندارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۳۷ شرکت خودروساز در کشور فعال است، در حالی که ما به این تعداد نیازی نداریم و باید تیراژ خودروسازی در ایران بالا رود.

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان افتتاح شرکت خودروسازی مانیان در شهرستان آبیک گفت: قرار نیست خارجی‌ها خودرو طراحی کنند و ما بسازیم، بلکه باید خارجی‌ها خودرو‌های طراحی شده ما را تولید کنند.

وی با بیان اینکه تیراژ خودروسازی کشور باید در حد میلیونی باشد و نه چند ده هزار دستگاه، اضافه کرد: در کشور ما ۳۷ شرکت خودروساز فعال وجود دارد در حالیکه نیازی به این همه شرکت نداریم، بایستی خودرو سازان ما تعداد محصولات تولیدی خود را افزایش دهند.

علی آبادی با بیان اینکه ایران بهترین فضا برای طراحی خودرو‌های هوشمند و مدرن محسوب می‌شود، بیان کرد: اینجا بهترین مکان برای جمع شدن تفکر و ایده‌های خلاقانه در صنعت خودروسازی است.

این مسئول ادامه داد: از سرتاسر دنیا دانشمندان باید با این شرکت ارتباط بگیرند تا به امید خدا در آینده فضایی بسازیم که خودروسازی عالم را جهت دهی کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شرکت خودرو سازی مانیان، خاطرنشان کرد: از مسوولان و مجریان این شرکت درخواست داریم تا در مسیر استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در ساخت خودرو پیشگام باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه در ادامه سفر یک روزه خود به استان قزوین ضمن بازدید از شرکت هفت الماس و کلنگ زنی شهرک خورشیدی شال، افتتاح یک واحد تولیدی و تصفیه خانه شهرک صنعتی خرمدشت را نیز در برنامه‌های خود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۰۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
یعنی در زمان افتتاح یک خودرو ساز جدید گفتن این حرف عجیبه .پس چرا مجوز دادی ؟ هرچند که همه اینها حتی مونتاژ کار هم نیستند و به اسم تولید خودروهای چینی را وارد می کنند و تا ۳ برابر قیمت جهانی می فروشند .آنهم با ارز دولتی.
مهران
۰۸:۲۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
پرشیا خودرو نمایندگی واردات بی ام و رو انجام میداد و جزء هلدینگ فرزانگان هستش. این خودرویی هم که داره مونتاژ میکنه نیسان ترا هستش و چینی نیست عزیز
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
بنازم به قدرت شرکت ایرانخور و سایپا که مسیولین گوش به فرمانشان هستند
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
تولید کننده کجا بود!؟ اغلب این شرکت‌ها وارد کننده هستند
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
آقای وزیر صمت شما همین چندتا شرکت خودرو ساز فشل را عرضه ندارید کنترل کنید اونوقت شرکت خودرو ساز افتتاح میکنید. بشین بینیم بابا....مسخره کردید
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
یخورده راه برو تا کفشهات ابندی بشه
منصور
۱۶:۲۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
این وزیر صمت // توعمرش یه پیچ سفت کرده ؟؟
اصلا فرق پیچ و مهره را مبدونه ؟؟
یا از طریق شایسته سالاری به وزارت رسیده ؟؟
منصور
۱۶:۲۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
۴۵ ساله در مملکت را بستید که در خودرو سازی خود کفا بشید // خود کفا شدید ؟؟
علیرضا
۱۶:۱۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
این همه خودرو ساز و یک دونه خودرو با کیفیت نداریم و از طرفی هم گرانفورشی و خلف وعده هم اضافه کنید به کارشون .مافیای خودرو چمبره زده روی مال و جان و آبروی کشور .واقعا کسی نیست جلو این مافیا را بگیرد؟
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
تو مالیات بگیر بشین کنار اصلا پنجاه تا باشه ضرر کنه سود کنه به تو چه..چرا این همه کودن در حکومت است والله درکش سخته
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
شما فکر این انسان به این اندازه بی عقل در راس چنین وزارت خونه ای هست..واقعا آدم نمیدونه چی باید بگه
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
۳۷ خودروساز در ایران !!!باور کردنی نیست اینا چکار میکننن ؟!
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
چون خودروسازی انحصاری هست باید تعداد شرکت‌های داخلی زیاد باشد تا در اثر رقابت کیفیت و قیمت کاهش پیدا کند. در کشورهایی که انحصاری نیست تمام شرکت‌های خودروساز دنیا در یک کشور بصورت خود به خودی در حال رقابت هستند.
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
۳۷ شرکت خودرو ساز !!!!!!!!!
آقای وزیر لطفا اون ۷ تای آخری رو میشه اسم ببرین
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
بازم خداروشکردوران وزارتت روبه اتمام است این چه نظری در باره خودرو سازان داری تومیدخواهی ژیان سوارشی مردم دوست ندارن تنوع می خواهند
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
ما نیاز داریم که خودرو سازی از دست مافیا و افراد خاص بیرون رود و بین شرکت های خودروسازی رقابت سالم و خارج از مافیای دولتی صورت پذیرد
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
عقل رو نگاه کن تورو قرآن
خوب هرچی شرکت بیشتر باشه رقابت تو افزایش کیفیت و کاهش قیمت بیشتر میشه
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
عزیز اتفاقا این یک مورد رو درست گفت
کدوم رقابت رنج های قیمت مختلف بخاطر انخصار قبضه کردند و الان ۲۰ سال انحصار است کرمان و مدیران موتور طراحی کردند یا ایرانخودرو
اینا همه مونتاژ کار هستند
رقابت وقتی است مثلا میتسوبیشی بدون دخالت اینها اینجا کارخانه بزند و اینها بتونن با اون رقابت کنند
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
این در صورتی هست که 37 شرکت مستقل باشن و واردات هم باشه، الان این 37 شرکت چون بعضا هیئت مدیره یکسان دارند و واردات هم نیست به صورت توافقی بازار رو بالا نگه میدارن هرکس هم حرف بزنه میگن 37 تا شرکت هست انحصاری هم وجود نداره.
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
اتقاقا عقلش از تو بیشتر ، برای جیب خودش داره حرف میزنه نه مردم
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
شرکت خودرو سازی در واقع شرکت هایی هستند که ارز دولتی را بنام ساخت خودرو گرفته و از واردات خودرو سود میبرند. در واقع شرکت هایی ایجاد میکنند بنام تولید ولی در اصل واردات با ارز دولتی و فروش قانونی در بازار ازاد به قیمت سه برابر
علیرضا
۱۶:۲۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
از وقتی شرکتها زیاد شده کیفیتها 50 درصد افت کرده هم از نظر بدنه و هم از نظر موتوری. چیزی که عیان است و همه میبینیم