سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۴ مرکز مشاوره پیش از ازدواج در همدان

معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از افتتاح ۴ مرکز مشاوره پیش از ازدواج در هفته ازدواج درهمدان خبر داد.

میلاد مرادی، به تشریح برنامه‌های اين ارگان به مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج پرداخت و گفت: در این هفته افتتاح ۴ مرکز مشاوره پیش از ازدواج را در همدان خواهیم داشت که با افتتاح این چهار مرکز قریب به سی مرکز مشاوره پیش از ازدواج و خانواده را در همدان وجود خواهد داشت که رشد دو برابری این مراکز را در کمتر از یک سال شاهد بودیم.

او گفت: با توجه به ارتحال استاد اخلاق و عالم ربانی، آیت‌الله طه محمدی، گرامیداشت شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید، مقرر شد جشن‌هایی که هر ساله به منظور ازدواج آسان جوانان برگزار می‌شد، به تاریخی به غیر از هفته ازدواج موکول کنیم که زمان و مکان آن اعلام می‌شود.

معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: تبلیغات شهری با کمک شهرداری‌ها در سطح استان تدارک دیده شده و بنرهای متحدالشکل با هدف گسترش ازدواج آسان و گرامیداشت هفته ازدواج در بیلبوردهای شهر نصب می‌شوند علاوه بر این تولید محتوا رسانه‌ها جهت نشر در فضای مجازی که در قالب نمایشگاه مجازی ازدواج برگزار می‌شود که در قالب پوستر، موشن گرافی در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

مرادی از برگزاری برنامه‌های ویژه‌ای در تلویزیون و رادیو خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در قالب حضور روانشناسان در تلویزیون و رادیو خواهد بود و یا دعوت از زوجین موفق تدارک دیده شده است که با همکاری مرکز صدا و سیمای استان برگزار می‌شود.

او به اجرای کارگاه‌های پیش از ازدواج توسط سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات عمومی در قالب خدمات مشاوره‌ای توسط تمامی مراکز دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان که جوانان کم برخوردار جامعه می‌توانند با مراجعه به این مراکز به صورت رایگان از خدمات آن بهره بگیرند.

معاون امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان همچنین از افتتاح دو مرکز همسان گزینی در همدان خبر داد و گفت: با افتتاح این دو مرکز  ۸ مراکز همسان گزینی در استان همدان خواهیم داشت که تماما از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ رقم خورده است.

مرادی به افتتاح مرکز وصال شیرین اشاره کرد و گفت: نوید افتتاح این مرکز در اسفند ۱۴۰۲ داده شد که در هفته ازدواج امسال این مرکز به صورت رسمی افتتاح و فعالیت خود را شروع می‌کند. 
او گفت: یکی از همایش‌های خوبی که اواخر خرداد در همدان برگزار می‌شود، برگزاری همایش «کی وقتشه» هست، ثبت‌نام جوانان برای حضور در این همایش در هفته ازدواج انجام خواهد گرفت.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: برنامه گفت و شنود جوانان با مسئولان مرتبط از جمله شورای هماهنگی بانک‌ها که در زمینه اعطای تسهیلات همچون وام‌های ازدواج برگزار می‌شود که جوانان به صورت چهره به چهره می‌توانند با مسئولین دستگاه‌های اجرایی دغدغه‌ها و نظرات خود را بیان کنند.

مرادی گفت: جشنواره تقدیر از فعالان و تسهیل‌گران امر ازدواج و زوج‌های موفق در هفته ازدواج اطلاع رسانی می‌شود. این افراد می‌توانند با خوداظهاری رزومه خود را در سامانه ثبت کنند تا از این عزیزان در این جشنواره تقدیر به عمل آید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.