سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بانک‌ها به قانون جهش تولید مسکن در پرداخت تسهیلات ساخت پایبند باشند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قانون جهش تولید مسکن بانک‌ها را ملزم به پرداخت تسهیلات مسکن کرده که در صورت سرپیچی از آن برنامه‌های زیادی از جمله کاهش قدرت وام دهی و جرائم مالیاتی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارسلان مالکی رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص  توسعه پروژه‌های ویلایی سازی و توسعه افقی شهر‌ها گفت: طرح واگذاری اراضی به متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن و ساخت و طراحی واحد‌های مسکونی از طریق خود مالکان در بسیاری از شهر‌ها مورد استقبال قرار گرفت.

به گفته وی اجرای این طرح در شهر‌های استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و دیگر شهر‌هایی که دارای اراضی است انجام می‌شود و به طور قطع مورد استقبال متقاضیان در این شهر‌ها قرار گرفته و اجرای آن در دولت‌های بعدی هم با توجه به کاهش هزینه‌ها و استقبال مالکان باید پیگیری  شود.

او بیان کرد: توسعه افقی شهر‌ها با توجه به الحاق اراضی و با توجه به تأکید آن در قانون برنامه هفتم باید اجرایی شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران در خصوص پرداخت تسهیلات ساخت و افزایش آن به ۷۰۰ میلیون تومان و همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات گفت: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن قانون است و باید تمامی بانک‌ها به قانون و اجرای آن پایبند باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورتی که بانک‌ها از قانون جهش تولید مسکن سرپیچی کنند برخی از جریمه‌ها از جمله جرائم مالیاتی و کاهش قدرت اعتبار دهی در نظر گرفته می‌شود.

او بیان کرد: باید تمامی بانک‌ها به قانون احترام بگذارند و بدون سنگ اندازی به متقاضیان نهضت ملی مسکن  تسهیلات ساخت را پرداخت کنند.

او گفت: پیشنهاد افزایش پرداخت تسهیلات ساخت مسکن با توجه به افزایش نرخ تورم  به شورای عالی مسکن و شورای چول و اعتبار داده شده است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.