سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت زن صهیونیست از دوران اسارت: عربی یاد گرفتم و گاهی آشپزی می‌کردم

یک اسیر صهیونیست که در پی قتل‌عام نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی در اردوگاه النصیرات آزاد شد، در مصاحبه‌ای از شرایط خود در دوران اسارتش در غزه گفت.

نوآ ارگامانی، زن ۲۵ ساله صهیونیست که ۸ ماه در غزه اسیر بود و روز شنبه در پی حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات که نزدیک به ۳۰۰ شهید و صد‌ها مجروح برجای گذاشت، آزاد شد، اعلام کرد طی این دوران عربی آموخته است و با نان و گوجه آشپزی کرده است.

براساس گزارش آناتولی، ارگامانی در مصاحبه با وب سایت صهیونیستی یدیعوت آحارنوت گفت: زبان عربی را به قدری خوب یاد گرفتم که الان می‌توانم به راحتی با آنان صحبت کنم و بفهمم آنها چه می‌گویند. 

این زن صهیونیست تاکید کرد که به خواست خود زبان عربی را آموخته است. او که در سلامت کامل به سر می‌برد اکنون در کنار خانواده خود در اراضی اشغالی است. 

ارگامانی در خصوص جزئیات روند خروج وی از نوار غزه به این وب سایت صهیونیستی گفت: وقتی پرچم اسرائیل را روی لباس سربازان دیدم، متوجه شدم که آنها واقعا برای نجات من آمده اند.

سخنان این اسیر صهیونیست یکی دیگر از روایت‌هایی است که به وضوح حسن رفتار مقاومت فلسطین با اسرای صهیونیست را نشان می‌دهد. پیش از این نیز در جریان مبادله اسرای صهیونیست با اسرای فلسطینی الموگ گولدشتاین یکی از اسرای صهیونیست از خوش‌رفتاری مبارزان گردان‌های عزالدین قسام با او و فرزندانش گفت.

گولدشتاین به همراه دخترش در گفتگو با شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی تاکید کردند: نیرو‌های قسام با جان خود از ما در برابر موشک باران محافظت می‌کردند. ما برای آنها بسیار مهم بودیم. حتی وقتی که از آنها سوال می‌کردیم که آیا می‌خواهند ما را بکشند، پاسخ آنها این بود که ما تا زمان مرگمان، اجازه کشته شدن شما را نمی‌دهیم.

در همین راستا ارگامانی نیز در اولین مصاحبه خود با رسانه‌های صهیونیست گفت که هنگامی که در اسارت بوده به چشم خود دیده است که بمب‌های صهیونیستی بر روی ساختمان‌های غزه می‌افتند و مردم غیرنظامی را می‌کشند. او تاکید کرد که سه اسیر صهیونیست به همین صورت کشته شدند و او نیز انتظار داشته در بمباران‌های جنگنده‌های صهیونیست کشته شود.

رفتار مقاومت با اسرای صهیونیست را باید با رفتار صهیونیست‌ها در قبال اسرای فلسطینی مقایسه کرد. به تازگی منابع صهیونیستی فاش کردند نظامیان صهیونیست اسرای زن فلسطینی را که در شرایط بدی در اراضی اشغالی نگه می‌دارند،  به تعرض تهدید کرده اند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
ولی قبل از رسیدن اسراییلی ها باید میکشتن شون تا با ازاد کردنشون امتیاز خوبی به ارتش اسراییل ندن
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
باهاشون خوب رفتار میکردن چون در نهایت میدونستن مجبور میشن آزادشون کنن
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
به یک خانم بیست و پنج ساله ربوده شده ی غیرنظامی اسیر نمیگن اسمش گروگانه.
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
اینکه قیافش بیشتر میخوره مال شرق آسیا باشه!
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
آزاد کردن این گروگان فقط با قتل چند عضو حماس و با کمترین تلفات انجام شد.و به هلیکوپتر انتقال یافت.اما بعد از آزادی سه گرگان در ساختمانی دیگر و با هجوم حماس به نیروهای اسراییلی درگیری شدید و تلفات بسیاری از بیگناهان در بازار نصیرات گرفته شد.بصورتی که نیروهای کمکی و هواپیماها اقدام به قتل عام مردمی که با حماس قاطی هستند کردند.فرمانده کماندوها هم بشدت زخمی و در بیمارستان کشته شد.
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
قربون دین اسلام برم، که دین اخلاق و منش هستش حیف
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
بورس اسلامی ایران ولی اعتقاد همه رو نابود کرد
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
دقت کردین هرچی اسیر این طرف سرباز سیبیل کلفته هرچی اونطرف زن و کودکه کم کم دارم شک میکنم حق کدوم طرفه نکنه خودشون زن بچه هاشون قربانی میکنن ؟
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
حق خیلی روشنه مگر برای کسانیکه یا با نقص عقل مواجه هستند و یا اینکه بیمار هستند و آگاهانه یار کفر و ظلم و ظالم هستند .
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
خدایا تو را به حق بزرگی خودت نیروهای عزیز وبا مرام مقاومت رو که حتی به فکر جان دشمنان هم هستن رو حفظ و پیروز کن
امیر مهدی
۱۱:۳۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
اسلام دین رافت و مهربانیست،ای کاش روزی برسد که تمام مردم دنیا زیر سایه این دین بزرگ،به سعادت دنیا و آخرت برسند،