سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری تجار افغانستانی در ایران

معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان از سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری شهروندان این کشور در ایران خبر داده است.

خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان از سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری شهروندان این کشور در ایران خبر داد و گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران افغانستانی به ویژه شهروندان ولایت‌های غربی، شرکت‌ها و سرمایه‌های خود را به ایران انتقال داده‌اند.

وی افزود: بیشتر این سرمایه گذاران کسانی هستند که پس از حاکمیت دوباره طالبان در افغانستان، به ایران رفته‌اند.

معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، شرایط سرمایه گذاری در ایران را خوب توصیف و اضافه کرد: در ایران، برق و تسهیلات زندگی برای خانواده، آموزش و بسیاری امکانات دیگر وجود دارد؛ از این رو شماری از افغانستانی ها در ایران مشغول تجارت هستند و در آنجا به ویژه در بخش های تولید مواد غذایی و نوشابه‌ سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند.

الکوزی تصریح کرد: در زمان تغییر و تحولات در افغانستان، شماری از مردم با مشکلات زیادی روبرو شدند، بنابراین شرایطی پیش آمد که به ایران مهاجرت کردند و اگرچه اکنون شرایط در افغانستان بهتر شده، اما سرمایه‌ها به کشور بازنگشته است.

پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان و افزایش نگرانی از احتمال تشدید ناامنی ها، علاوه بر خروج سرمایه‌گذاران خارجی از این کشور، بسیاری از سرمایه‌گذاران افغانستانی‌ نیز سرمایه‌ها و شرکت‌های خود را از افغانستان خارج کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.